کد خبر 72976
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
پلمپ کارواش های غیرمجاز

پرشین خودرو: رئیس اداره محیط زیست شهر تهران: 40 کارواش غیرمجاز در پایتخت وجود دارد که اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده اند و درصورتی که مشکلشان را رفع نکنند ، پلمپ می شوند.

به گزارش پرشین خودرو، محمد حسین بازگیر با اشاره به آلودگی پساب کارواش ها در پایتخت افزود: حدود 300 تا 350 واحد کارواش در شهر تهران در حال فعالیت هستند که از این تعداد فقط نیمی از آن ها مجوز قانونی از اتحادیه کارواش ها را دارند .
بازگیر اضافه کرد: کارواش های غیرمجاز الزامات محیط زیستی از جمله تصفیه خانه، سیستم و پکیج برای فاضلاب ندارند از این رو سال گذشته بیش از 20مورد از این کارواش ها را برای رفع اشکال پلمپ کردیم و امسال هم تعداد زیادی را شناسایی و برای40 مورد اخطاریه ارسال کردیم تا در مهلت مقرر اقدامات لازم را انجام دهند.
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: متخلفانی که برای استاندارد بودن کارواش اقدامات لازم را انجام ندهند، نسبت به پلمپ محل اقدام می کنیم و پرونده های آنها به مراجع قضایی ارسال می شود .
وی گفت:پساب کارواش ها دارای آلودگی هایی مانند چربی، روغن ، فلزات سنگین ، مواد شوینده و ذرات معلق جامد است که بر کیفیت آب وخاک و محیط زیست تاثیر نامطلوبی دارند از این رو کارواش ها موظف هستند پس از استاندارد کردن فاضلاب نسبت به هدایت آن به آب های زیرزمینی اقدام کنند.
بازگیر ادامه داد: ماده 688 قانون مجازات اسلامی آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی ومحیط زیست را جرم می داند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران درباره آیین نامه توزیع عادلانه آب اظهار داشت : در قانون توزیع عادلانه آب ، آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب و الزامات قانونی آن آمده است که فلزات سنگین ، بسیار سمی و به طبیعت ، خاک و آب آسیب می رساند با این اوصاف کارواش ها باید اقدام به استانداردسازی فاضلاب خود کنند.

واحدمرکزی خبر

کد خبر 72976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha