جهش نگین خودرو برای کسب رضایت مشتریان

پرشین خودرو: سود شرکت های خودرویی از فروش خودرو فقط 11 درصد است و سهم درآمدی شرکت ها از خدمات پس از فروش 24 درصد است که باید گفت سود این حوزه 50 درصد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، رادین پیمان فر معاون خدمات پس از فروش نگین خودرو نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران، با بیان این مطلب گفت: امروزه پشتیبانی از مشتری جزو لاینفک بخش های بازاریابی، فروش و ارتباط با مشتری است.
وی که در مراسم افتتاح مجهزترین و پیشرفته ترین تعمیرگاه رنو در غرب تهران سخن می گفت، ادامه داد: اهمیت موضوع پشتیبانی از مشتریان تا آنجاست که شرکت ها راهبردهای کسب و کار را براساس کارکردهای بخش خدمات پس از فروش خود تنظیم و اجرا می کنند.
به گفته پیمان فر، خودروسازان و شرکت های وارد کننده خودرو طی سالهای اخیر توسعه بازار، رهبری هزینه، توسعه محصول و ارتقای سطح فروش خود را منوط به توجه بیشتر به این بخش و متعاقبا افزایش رضایت مشتریان برشمرده است.
معاون خدمات پس از فروش نگین خودرو با بیان اینکه ارائه خدمات پس از فروش مطلوب، بهترین فرصت برای ارتقاء حس وفاداری مشتریان یک شرکت است، متذکر شد: با توجه به پیشی گرفتن شرکت نگین خودرو از شرکت های رقیب وارد کننده خودرو و کسب جایگاه نخست در حوزه فروش، در حال حاضر تمرکز اصلی فعالیت ها بر بهبود و ارتقا وضعیت خدمات پس از فروش است و این مهم از طریق گسترش شبکه نمایندگی ها، ارائه خدمات امدادی مناسب ، استانداردسازی شبکه نمایندگان محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: به منظور سهولت در دسترسی به نمایندگی ها و دریافت خدمات با کیفیت در کوتاه ترین زمان ممکن، شرکت نگین خودرو نسبت به توسعه شبکه نمایندگی ها اقدام کرده و قصد دارد تا پایان سال 1396 با افزایش 31 درصدی نمایندگان خود را به 47 نماینده برساند.
معاون خدمات پس از فروش نگین خودرو در مورد افزایش تعداد نمایندگی های پایتخت نیز گفت: در حال حاضر 7 نمایندگی در تهران فعال هستند که تا پایان سال این تعداد به 10 نماینده افزایش خواهد یافت. به گزارش پرشین خودرو و به گفته پیمان فر، در حال حاضر 31 نماینده 3S و شش نماینده 1S در شبکه نمایندگی های نگین خودرو در حال فعالیت بوده و تعداد 12 نماینده در حال استانداردسازی فضای نمایشگاه و تعمیرگاه خود هستند.
معاون خدمات پس از فروش نگین خودرو تصریح کرد: در راستای بهبود شاخص های کیفی و نظارت بر عملکرد نمایندگی های فعال، ارزیابی های درون سازمانی و برون سازمانی نیز صورت پذیرفته و تلاش شده است از طریق شناسایی نقاط قابل بهبود و تعریف اقدامات اصلاحی اثربخش، وضعیت ارائه خدمات به مشتریان ارتقا یابد.
وی با توجه به اینکه ارائه خدمات امدادی و نگین سرویس خدمتی دیگر از نگین خودرو بوده بطوریکه با ارائه خدمات VIP زمینه افزایش رضایت مشتریان را بیش از پیش فراهم کرده است، اضافه کرد: تعداد 16 خودروی امدادی شرکتی(تهران و شهرستان)، 2 دستگاه موتورسیکلت و 24 خودروی امدادی نمایندگی ها، در ناوگان امداد نگین خودرو مشغول به فعالیت هستند.
پیمان فر ادامه داد: با افزایش ناوگان امدادی تعداد سرویس های ارائه شده به مشتریان (نگین سرویس و سرویس های امدادی) با افزایش 250درصدی به 9355 سرویس در پایان آذرماه امسال رسیده است. همچنین میانگین زمان انتظار مشتریان نسبت به سال گذشته از 40 دقیقه به 26 دقیقه کاهش یافته است.
وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد هویت سازمانی واحد و همگام با استاندارد جهانی شرکت رنو، حدود چند ماه است كه طرح استانداردسازی شبكه نمایندگی های نگین خودرو در حال اجرا است و تعمیرگاه مرکزی غرب نمونه ای از یک تعمیرگاه مجهز، با رعایت تمام استانداردهای رنو به عنوان یکی از کلینیک های تخصصی غرب تهران با بهره مندی از تیم فنی مجرب و ماهر آغاز به فعالیت خواهد کرد و امید است با همکاری و پشتکار تک تک پرسنل شاهد نیل به اهداف شرکت باشیم.


تصاویری از افتتاح کلینیک تعمیرگاهی «رنو» در غرب تهران

کد خبر 88335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha