به برند ملی بها نمی دهیم!

پرشین خودرو: متخصصان ایرانی توان طراحی برند و خودروی ملی را دارند اما؛ در داخل به این مهم توجه نمی شود و به همین دلیل، تنش های سیاسی و اقتصادی وقت و بی وقت، به صنعت خودرو شوک وارد می کند.

غلامرضا رزازی مدیرعامل ستاره ایران نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: متاسفانه وقتی بحث تحریم پیش می آید کل صنعت و بازار خودرو وارد یک فضای بلاتکلیفی می شود که مشخص نمی کند کدام کار را در چه زمانی می توان و کدام یک را نمی توان انجام داد.

وی ادامه داد: هنوز نمی دانیم آیا فعالیت ما با سایر برندهای خارجی می تواند توسعه پیدا کند و یا باید ایستادن روی پای خود و استفاده از دانش بومی را انتخاب کنیم.

رزازی تصریح کرد: به نظر بنده صنعت خودروی داخلی توان استفاده از داشته های داخلی را با اتکا بر تکنولوژی بومی و توسعه واحدهای R&D دارد و ما می توانیم خودمان یک محصول بومی طراحی کنیم.

وی با تاکید بر وجود پتانسیل تولید خودروی ایرانی گفت: شرایط متغیر بین المللی برای ما تنها یک سیاست را ایجاب می کند و آن اینکه در مقابل زیاده خواهی ها مقاومت کنیم و دست به طراحی خودروی بومی زده و برند خودمان را معرفی کنیم و اگر شرایط بین المللی اجازه داد حتی می توان یک محصول مشترک را هم در نظر گرفت.

مدیر عامل ستاره ایران، نوسان های فضای سیاسی و اقتصادی را برای صنعت خودرو یک شوک دانست و افزود: برای فرار از این شوک های وقت و بی وقت تنها راه داشتن یک برند ملی است که متاسفانه بر روی این جنبه از صنعت خودرو فکر نمی شود و می توانم ادعا کنم اساسا به این مهم بها نمی دهیم.

وی افزود: تکرار تحریم ها یک تجربه تاریخی است که نشان می دهد ما باید بیشتر بر روی توان و دانش فنی داخلی و محصولات بومی تکیه و تمرکز کنیم. از این رو باید سرمایه گذاری در صنعت داخل را افزایش داده و حمایت های دولتی را نیز فراموش نکنیم.

 

برند
 

رزازی خاطرنشان کرد: صنعت خودرو ایران به یک برنامه ریزی بلند مدت نیاز دارد و استفاده از تجربیات سایر کشورها ضروری است تا دچار آزمون و خطاهای تکراری نشویم.

وی در خصوص صنعت قطعه سازی ایران و تاثیر تحریم ها بر این بخش گفت: متاسفانه تا صنعت قطعه سازی آمد بر روی خودروهای جدید تمرکز کند، شرایط جهانی تغییر کرد و عملا اتفاق مهمی در این بخش رخ نداد.

رزازی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر بنده باید برنامه ها را با استراتژی متفاوتی پیش ببریم و قطعه سازان نیز با همان برنامه، خود را تطبیق دهند زیرا این توان را دارند.

کد خبر 98274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha