کد خبر 45344
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
طراحی‌های متفاوت در زیباترین جاده ها

پرشین خودرو: این جاده ها ازنظر طراحی، سازه جاده‌ای و پوشش گیاهی موردتوجه هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، زیباترین جاده‌های جهان صرفاً آن‌هایی نیستند که از مناظر زیبا بهره‌مند هستند؛ این جاده‌ها نه‌تنها از دل طبیعت کشیده شده‌اند بلکه ازنظر طراحی، سازه جاده‌ای و پوشش گیاهی موردتوجه هستند.

جاده "کارترا دی ساکالوبرا" در مایورکا

این جاده مارپیچ در شهر مایورکا اسپانیا واقع شده و شامل چندین پیچ 360 درجه است. چشم‌انداز صخره‌ای و شکل سازه آن، جاده کارترا دی ساکالوبرا را به موقعیت مناسب برای مسابقات دوچرخه سواری تبدیل کرده است.

 

جاده "ایروهازاکا" در ژاپن

این جاده بین سال‌های 1954 تا 1965 ساخته‌شده است. پیچ‌های این جاده به سه بخش اولی نام جاده در زبان ژاپنی شباهت دارد و همین باعث شده جاده به یکی از جاذبه‌های دیدنی کشور ژاپن تبدیل شود. پیچ‌ها، بالا و پایین شدن جاده در میان جنگل‌هایی با برگ‌های قرمز و قهوه‌ای و طلایی، زیبایی باورنکردنی به آن داده است.

 

جاده قدیمی کوهستان "استرینفیل" (STRYNEFJELL) در نرو‍ژ

این جاده به طول 16 مایل از دامنه کوهستانی آغازشده و پس از عبور از میان روستاهای سبز و خرم به جاده‌های پرپیچ‌وخم کوهستانی منتهی می‌شود. ارتفاع این جاده از سطح دریا هزار متر است.

 

جاده "گریمزل پس" در سویس

سویس همواره به داشتن جاده‌های زیبا معروف است. گریمزل پس نیز یکی از این جاده‌هاست که از میان رشته‌کوه آلپ کشیده شده است. در طول این جاده شاهد خانه‌ها و هتل‌های چوبی و سنگی هستیم. زیبایی منحصر این جاده در فصل تابستان است.

 

 

جاده "سرا دوریو دوراسترو" در برزیل

این جاه به طول 62 مایل در کوهستان‌های حاشیه اقیانوس کشیده شده است. در طول جاده شاهد موارد متعددی از آبشارهای بزرگ و دره‌های عمیق و ترسناک هستیم. ارتفاع این جاده از سطح دریا 1450 متر است.

 

جاده «ری‌ام راکر» در کلورادو

جاده «ری‌ام راک» در سال 1933 تأسیس شد. جاده به طول 23 مایل در میان صخره و با پوشش گیاهی توندرا کشیده شده است. این جاده مسیر بسیاری از خودروهای کاروان است. از جاذبه‌های این جاده حضور عقاب‌های طلایی بر فراز آن است.

 

«جاده تنها» در نوادا آمریکا

جاده نوادا که به «جاده تنها» معروف است در سال 1980 تأسیس شد ازآنجاکه این جاده در میان صحرا کشیده شده و تردد در آن بسیار کم است به جاده تنها معرف شده است. همچنین تا چندین کیلومتری این جاده هیچ منطقه مسکونی وجود ندارد.

 

 

جاده ساحلی «اسکلت» در نامیبیا

این جاده در شمال غربی نامیبیا واقع‌شده و تقریباً خالی از تردد است جاده اسکلت در کناره دریا قرار دارد و بیشتر به محلی برای قاچاق و معاملات غیرقانونی تبدیل‌شده است و ازآنجاکه محل نزاع گروه‌ها نیز است به جاده اسکلت معرف است.

 

 

«جاده ایزوله» در اسکاتلند

این جاده در سال 1745 ساخته شد و همچنان یکی از لوکیشن های مطرح در فیلم‌های بزرگ است.

 

کد خبر 45344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha