کد خبر 47869
۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
تجهیز محصولات شورولت به فناوری جدید

پرشین خودرو: برند امریکایی با فناوری انحصاری خود و به کمک اینترنت پرسرعت نسل چهارم در حال راه اندازی یک سیستم پیشگوی احتیاج خودرو به تعمیر و نگاه داری است.

به گزارش «پرشین خودرو»، شورولت در پی حل مشکلات خودرو شما قبل از اینکه آنرا به خودرو جرثقیل بسپارید است.

onstar_advanced_vehicle_diagnostics_41-970x0
در مراسم نوآوری‌های دیترویت ۲۰۱۵ این برند خودروساز از سیستم هشدار به هنگام سرقت در تلفن‌های همراه هوشمند رونمایی کرد و حالا این شرکت می‌خواهد مسائل در مورد نگهداری خودرو را از قبل از روی دادن به اطلاع شما برساند.
این سیستم با نام Proactive Alerts یک سیستم پیش آگهی برای زمانی است که اجزای خاص احتیاج به نگه داری و تعمیر و یا جایگزینی دارند به اطلاع رانندگان از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و یا سیستم هشدار دورن خودرویی رسیده خواهد شد.
این سیستم متکی بر ارتباط نسل چهارمی‌OnStar 4G LTE اقدام به ارسال داده‌ها از طریق سنسورهای مختلف بکار گرفته شده در خودرو خواهد نمود که این اطلاعات به یک سرور ارسال شده و با استفاده از الگوریتم‌های خاص مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفلته و اگر خدماتی ضرورت داشته باشد از طریق ایمیل، پیام متنی و سیستم داخل خودرو اقدام به ارسال هشدار برای راننده شده و یا از طریق نرم افزار OnStar RemoteLink در گوشی‌های هوشمند به اطلاع راننده رسانیده خواهد شد.
آلیشا دیویس مدیر ارشد جنرال موتورز در بخش پوشش جهانی در این مورد می‌گوید:” این یک فصل جدید در پیگیری ما برای ارائه خدمات به مشتریان با راحتی و بهترین خدمات و به طور کلی در صنعت است و با استفاده از سیستم نوآورانه OnStar 4G LTE ما می‌توانیم به صورت فعال بر سلامت اجزای خودرو وسیله نقلیه نظارت کرده و به موقع به اطلاع مشتریان برسانیم تا بدین ترتیب از این نظر در صنعت خودرو بی رقیب باشیم”.

010515-chevyprognostics-640x640
به گزارش خودروسازی، این خدمات بالافاصله بعد از خرید خودرو فعال خواهد شد و بر مواردی همچون سلامت باتری، طول عمر موتور، استارت خودرو، پمپ سوخت و وضعیت فشار تایرها نظارت خواهد شد که انتظار می‌رود در آینده موارد بیشتری نیز به آن افزوده و توسعه داده شود.
به هر حال قابلیت پیش آگهی شورولت در ابتدا در مدل‌های ۲۰۱۶ Equinox، Tahoe, Suburban, Corvette, Silverado و Silverado HD راه اندازی شده است و البته مدل‌های بیشتری نیز به این حیطه نظارت افزوده خواهند شد.

کد خبر 47869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha