چراغ سبز پورشه به تولید کراس اوور الکتریکی «کراس توریسمو» + تصاویر

پرشین خودرو: به دنبال توسعه و راه اندازی خط تولید سدان لوکس تمام الکتریکی، کمپانی خودروسازی پورشه چراغ سبز تولید خود را برای کراس اوور Mission E Cross Turismo نیز روشن کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بدون شک یکی از خودروهای مورد انتظار بازار می‌تواند پورشه تمام الکتریکی "ماموریت E" در نسخه سدان باشد که همچنان در حال توسعه بوده و انتظار می‌رود که تا سال آینده میلادی خط تولید آن راه اندازی شده و همچنین وارد بازار شود. اما قبل از اینکه خودروی جدید پورشه وارد بازار شود، در اسفندماه سال گذشته نسخه جدید آن در قامت یک خودروی کراس اوور تحت عنوان "کراس توریسمو" رونمایی شد تا شرکت خودروسازی پورشه خانواده الکتریکی خود را گسترش دهد و حالا برای تحقق بخشیدن به این موضوع، چراغ سبز تولید خود را برای این خودروی کراس اوور تمام الکتریکی روشن کند.

 



در رابطه با خودروی کراس اوور "ماموریت E کراس توریسمو"، می‌توان گفت که این خودرو به سیستم‌های محرک و موتورهای الکتریکی بسیار خوب مجهز شده و شرکت خودروسازی پورشه از 2 موتور الکتریکی با قدرت 590 اسب بخاری استفاده کرده است.

 



این سیستم محرک و یا حتی مجموعه باتری‌های اتومبیل که در بخش های بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، دقیقا همان سیستم محرک خواهد بود که شرکت خودروسازی پورشه بر روی سدان پورشه "ماموریت E" استفاده کرده است و حالا با هدایت نیروی 590 اسب بخاری آن به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، به حداقل شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه و یا حداقل شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت کمتر از 12 ثانیه خواهیم رسید، هرچند این اعداد موقتی بوده و شرکت خودروسازی پورشه اعلام کرده است که قادر به تغییر این اعداد به میزان دلخواه خواهد بود که بستگی به شرایط بازار و خودروهای رقیب دارد، ولی در حال حاضر شرکت خودروسازی پورشه برای کراس اوور "ماموریت E کراس توریسمو" نیز سیستم محرک نسخه سدان "ماموریت E" را انتخاب کرده است.

 



باتوجه به نسخه کانسپت "کراس توریسمو"، می‌توان گفت که شرکت خودروسازی پورشه طول کلی 4.95 متری برای این اتومبیل در نظر گرفته و همچنین در بخش فنی اتومبیل، مجموعه باتری‌های 800 ولتی پیش بینی شده است که با یکبار شارژ کامل آن ها می‌توان تا حداکثر محدوده 500 کیلومتر در شرایط استاندارد جاده رانندگی کرد.

 



هرچند بعد از خالی شدن باتری‌های اتومبیل جای نگرانی برای کاربران وجود ندارد، زیرا پورشه مدعی است که با استفاده از شارژرهای سریع این خودرو می‌توان در عرض تنها 15 دقیقه حدود 80 درصد از باتری‌های اتومبیل را شارژ کرد تا هیچگونه نگرانی بابت شارژ و محدوده حرکت این اتومبیل برای مشریان وجود نداشته باشد.

کد خبر 104098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha