کد خبر 112904
۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کمبود اعتبار در استاندارد سازی تجهیزات هوایی

پرشین خودرو: رئیس فراکسیون هوافضا و هوانوردی مجلس گفت: استاندارد سازی تجهیزات هوایی به دلیل اینکه با جان انسان‌ها ارتباط دارد بسیار مهم است و باید بر اساس نیازهای روز باشد.

به گزارش پرشین خودرو، اسفندیار اختیاری با اشاره به صحبت‌های دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی مبنی بر اینکه مهمترین کمبودی که در صنعت هوایی کشور وجود دارد، نبود آزمایشگاه‌های استاندارد برای تضمین مرغوبیت محصولات هوایی است گفت: در بحث مسائل هوافضا و هوانوردی به دلیل اینکه به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است، بحث استانداردسازی بسیار مهم است؛ در استاندارد سازی باید دقت شود، ۲ فاکتور مهم در استانداردسازی وجود دارد، یکی تجهیزات و دیگری روشی که برای استاندارد سازی استفاده می‌شود.

 

هوانوردی

 

روش استاندارد سازی بر اساس نیازهای روز است

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: در تجهیزات خیلی جلو نیستیم و نیازمند کار بیشتری در این زمینه است و آنچه که بیش از تجهیزات نیاز است، روش استاندارد سازی بر اساس نیازهای روز است.

برخی تجهیزات آزمایشگاهی صنعت هوایی قدیمی است

رییس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در تجهیزات و روش‌ها دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: برخی تجهیزات آزمایشگاهی استانداردسازی کمی قدیمی است و نیاز به روز کردن دارد ولی روش‌های استانداردسازی، نیازمند توجه ویژه است. البته تعدادی از تجهیزات توسط بخش خصوصی وارد شده که باید از آنها استفاده بهینه کرد.

رئیس فراکسیون هوافضا و هوانوردی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در استاندارد سازی کمبودهای بودجه‌ای وجود دارد، گفت: همانند بقیه بخش‌ها، این قسمت نیز نیازمند اعتبار است. البته برای اینکه بحث استانداردسازی حل شود، بهترین روش این است که این آزمایشات مربوطه را برون‌سپاری کرد و موضوع نظارت و روش‌سازی آن را به سازمان هواپیمایی کشوری و نهادهای مسئول داد، چرا‌که این بهترین شیوه برای رسیدن بهتر به هدف است.

کد خبر 112904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha