کد خبر 113401
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز 98

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امسال در نوروز 98 خوشبختانه 22.3 درصد کاهش جانباختگان حوادث رانندگی را داشتیم، یعنی 247 نفر در جاده‌ها و شهرها در ایام طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته کمتر کشته شدند و مصدومین نیز 11درصد کاهش داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، سردار سیدکمال هادیان‌فر روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کمیته ویژه طرح‌های ترافیکی امروز در جمع خبرنگاران، افزود: تعداد جانباختگان در طرح نوروزی سال 97، هزار و 109 نفر بود که در طرح نوروزی 98 به 862 نفر رسید.
این مقام ارشد پلیس راهور ناجا افزود: هدف ‌گذاری پلیس برای سال 98 کاهش حوادث ترافیکی با هدف 2 هزار نفر کاهش جانباخته یعنی کاهش 12 درصدی است.

هادیان فر افزود: امسال در نوروز 98 که بهاری توام با زمستان و شرایط جوی ناپایدار بود خوشبختانه 22.3 درصد کاهش جانباختگان حوادث رانندگی را داشتیم؛ یعنی 247 نفر در جاده‌ها و شهرها در ایام طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته کمتر کشته شدند و مصدومین نیز 11درصد کاهش داشته است.

 

تصادف

 

وی با اشاره به آغاز طرح تابستانی از 31 خرداد ماه گفت: طرح تابستانی پلیس راهور با همکاری تمام دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از 31 خرداد شروع شده و تا 31 شهریور ادامه خواهد داشت.
هادیان فر گفت: طرح ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) نیز با آمادگی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و پلیس اجرا خواهد شد.
این مقام ارشد پلیس راهور با بیان این که حدود 14 هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی کشور به دلیل سیل،‌ آبگرفتگی و ریزش کوه دچار خسارت شده‌اند، گفت: وزارت راه و راهداری قرار است قبل از ورود به طرح تابستان این نقاط را ترمیم کنند.
سردار هادیان فر درخصوص وقوع تصادفات در 30 کیلومتری شهره، گفت: تمهیدات لازم برای روشنایی و ترمیم آسفالت و رفع حفره‌ها و چاله‌ها در ورودی و خروجی شهرها پیش‌بینی شده و وزارت راه و راهداری مکلف است، نقاط حادثه‌خیز را به حداقل برسانند اما باید گفت که نقش راننده، نقش انکارناپذیری است که 60 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری جاده‌ها به وقوع می‌پیوند.
وی گفت: لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین و مقررات به رانندگی بپردازند.
عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور تصریح کرد: 82 درصد حوادث رانندگی از 4 عامل اصلی سرعت و سبقت غیرمجاز،‌ عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی نشات می گیرد که خوشبختانه با فرهنگ‌سازی و پایبندی رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی توانسته‌ایم 7 درصد در این حوزه کاهش داشته باشیم که 22 درصد در آمار جانباختگان تاثیر مثبت داشته است.
وی با بیان این که 33 دستگاه در حوزه مدیریت ترافیک نقش دارند، افزود: براساس برنامه ششم که ابلاغ شده قرار است کاهش 31 درصدی یعنی به ازای هر 10 هزار وسیله یک کشته را داشته باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 113401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha