تدوین بسته درمان دردهای خودروسازی از سوی وزیر صنعت

پرشین خودرو: رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: خودروسازی کشور از دردهایی رنج می برد که وزیر صنعت، معدن و تجارت بسته ای برای درمان این درد تدوین کردند و این بسته باید تمام و کمال اجرا شود تا نتایجش را ببینیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عباس تابش، با اعلام این خبر گفت: وضع فعلی بازار خودرو زمانی پیش آمد که مطالبات مردم یک میلیون و تولید خودرو ۴۰۰ هزار خودرو بود، یعنی عرضه نسبت به تقاضا خیلی کم بود.

وی ادامه داد: تولیدمان را در خودروسازی به ۲۰۰۰ خودرو رساندیم و افزایش تولید و تحویل، قیمت ها را متعادل می کند که این موضوع در حال رصد است.

پیش فروشی در خودروسازان نداریم

تابش با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پیش فروشی را در خودرو سازی ها نداریم، تصریح کرد: حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار خودرو به صورت ناقص در خودروسازی ها مانده که تمام تلاش این است که با تامین قطعات، ساخته و کامل شوند تا به بازار ارایه شوند.

 



رئیس سازمان حمایت متذکر شد: دو شرکت ایران خودرو و سایپا برای تامین قطعات داخلی توسط شرکتهای داخلی فراخوان دادند، که ۳۸ میلیون دلار سایپا و ۴۰ میلیون دلار ایران خودرو از مجرای تامین داخلی قطعات صرفه جویی ارزی داشته اند.


مصوبه ای برای بازگشت قیمت گذاری به شورای رقابت نداشتیم

وی همچنین اضافه کرد: تاکنون مصوبه ای مبنی بر بازگشت قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت برای سازمان حمایت ارسال نگردیده و تا این لحظه هیچ وظیفه ای از سازمان حمایت به جایی منتقل نشده است.

رئیس سازمان حمایت افزود: کارشناسی قیمت تمام شده خودروهای پرتیراژ با سازمان حمایت است و نتیجه این کارشناسی به ستاد تنظیم بازار و کمیته خودرو اعلام می شود.



اعلام دلیل افزایش قیمت روغن موتور

تابش در ادامه و در خصوص افزایش قیمت روغن موتور متذکر شد: تولید روغن موتور به خاطر صفر شدن یارانه برخی مواد اولیه صنعتی اش کم شده بود که افزایش قیمت این کالا به این خاطر بود.

وی اضافه کرد: سازمان حمایت، افزایش بیش از ۶۰ درصدی روغن موتور دیزلی و بیش از ۷۰ درصدی روغن موتور بنزینی را رصد و رسیدگی خواهد کرد.

به گفته رئیس سازمان حمایت، محصولات جدید روغن موتور با قیمت جدید و با لیبل و برچسب جدید به بازار در حال عرضه است.

تابش در پایان خاطرنشان کرد: فروش سبدی مانند فروش روغن موتور به همراه فیلتر، چه در واحد تولیدی و چه در واحد صنفی، غیرقانونی است.

کد خبر 113969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha