بازنگری در دستورالعمل خدمات پس از فروش خودروها همچنان در صف تصمیمات و دغدغه های وزارت صمت

پرشین خودرو: با گذشت حدود 2 سال از درخواست بازنگری در دستورالعمل 《شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو 》( ویرایش چهارم ) به وزارت صنعت، معدن و تجارت ، تاکنون پاسخی از سوی این وزارتخانه ارائه نشده است.

به گزارش پرشین خودرو،  امروزه یکی از اقداماتی که خودروسازان داخلی را در ردیف استانداردها و نشان‌های جهانی قرار می‌دهد،ارائه خدمات پس از فروش مناسب است از این رو خودروسازان داخلی همواره در تلاش بودند تا با بهره‌گیری از الگوهای موفق جهانی نسبت به ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود اقدام کنند.


در این جریان یکی از عوامل مهم برای ارزیابی خدمات استاندارد به مشتریان ،دستورالعمل‌ها و معیارهای ارزیابی است که از سوی سازمان‌های متولی تعیین و میزان و کیفیت خدمات ارایه شده بر اساس آن سنجیده می‌شود به عنوان نمونه در ویرایش چهارم دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو، موضوعاتی در دستور کار قرار گرفته و سرفصل‌های مهمی برای ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان تعریف شده که استانداردهای شرکتهای خدماتی بر اساس آن به روز می شود.


در شرایطی که دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو نقش مهمی در ارائه خدمات استاندارد و افزایش سطح رضایت مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش دارد عدم پاسخ گویی وزارت «صمت» به درخواست بازنگری در دستورالعمل و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو( ویرایش چهارم) چه دلیل محکم و منطقی می تواند داشته باشد ؟

در شرایطی که بیش از 2 سال از اتمام اعتبار ویرایش چهارم و ارائه درخواست بازنگری ( تدوین ویرایش پنجم ) گذشته است ، معیار شرکتها برای ارزیابی ارائه خدمات استاندارد چیست ؟ آیا دغدغه تولید و فشارهای ناشی از تحولات قیمتی در بازار دلیل مهمی برای عدم پاسخ وزارت صنعت به این درخواست است ؟

 

عباسعلی غیاثی



در همین راستا دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به درخواست بازنگری در دستورالعمل و ضوابط وارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو اظهار داشت : با گذشت حدود 2 سال از درخواست بازنگری در ویرایش چهارم در دستورالعمل " شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو " به وزارت صنعت، معدن و تجارت ، تاکنون پاسخی از سوی این وزارتخانه ارائه نشده است.

عباسعلی غیاثی افزود : ویرایش چهارم دستورالعمل و ضوابط و شرایط خدمات پس از فروش صنعت خودرو تا زمان اعلام نیاز به بازنگری معتبر و قابل اجرا بوده است و با وجود ارائه درخواست بازنگری از اواخر شهریور سال 96 تاکنون وزارت صنعت ، معدن و تجارت در این زمینه هیچ گونه پاسخی را ارائه نکرده است.

وی گفت : طبق دستورالعمل شرایط، ضوابط وارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودرو، شاخص‌ های این ارزیابی هر 2 سال و بر حسب نیاز یک بار باید مورد بازنگری قرار گرفته و به‌روز شود از این رو شرکتهای خدمات پس از فروش به منظور واقعی کردن شاخص‌ ها با شرایط روز درخواست بازنگری جدید را به وزارت صمت ارائه کردند.

غیاثی تاکید کرد : در شرایطی که انتظار می رفت وزارت صنعت، معدن و تجارت هرچه سریعتر در این رابطه اقدام و ویرایش پنجم دستورالعمل و ضوایط و شرایط خدمات پس از فروش صنعت خودرو را عملیاتی نماید اما متاسفانه تاکنون وزارت صمت واکنشی به این درخواست نداشته است.


دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو با توجه به پیشنهادات ارائه شده در ویرایش جدید دستورالعمل و ضوابط خدمات پس از فروش خاطر نشان کرد : پیشنهادات انجمن برای بازنگری در دستورالعمل شامل به روزرسانی شاخص‌های ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو بوده که در صورت تایید و تصویب وزارت «صمت» قابل اجرا خواهد بود.


غیاثی در پایان هدف از ابلاغ و اجرای دستورالعمل جدید ضوابط ارزیابی سطح کیفی خدمات پس از فروش صنعت خودرو را سخت‌گیرانه‌تر نمودن نحوه ارزیابی ها و ارتقاء کیفی در این حوزه ذکر کرد و یاد اور شد : اگر چه در چهارمین بازنگری دستورالعمل مذکور ، تمام تمرکز و فشار بر روی خروجی ها و کسب رضایت مشتری بوده و در نتیجه روند کار بسیار سخت گیرانه تر از قبل بوده است اما خوشبختانه به علت درایت و سختکوشی مدیران و کارکنان و کارگران خدوم در شبکه خدمات پس از فروش خودرو، منحنی رضایت مشتریان رو به رشد بوده است.

کد خبر 114117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha