پلتفرم نسل جدید «تویوتا» از راه رسید + تصاویر

پرشین خودرو: تویوتا از جدید ترین پلتفرم خود رونمایی می کند که به احتمال بسیار بالا برای نسل بعد یاریس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پلتفرم جدید تویوتا قابلیت سازگاری به خصوصی دارد و می تواند در آینده برای مدل های مختلف، نقش اساسی را بازی کند. از آنجایی که پلتفرم های جدید تویوتا که به مجموعه TGNA یا معماری جهانی جدید تویوتا نیز مشهور هستند، مدتی است که در سبد طراحی تویوتا به شکل وسیعی از مدل های کوچک تا کراس اور ها در حال استفاده و بکارگیری هستند، اکنون تویوتا اذعان داشته که نسخه جدیدی از این پلتفرم با کد GA-B در حال ساخت است که برای کلاس متراکم و کوچک این کارخانه ژاپنی مانند یاریس استفاده خواهد شد.

 

پلتفرم



پلتفرم مذکور نسخه ای کوچک تر از پلتفورم GA-C تویوتا خواهد بود که برای CH-R و کرولا در حال استفاده است.

 

پلتفرم



پلتفورم GA-B دارای قابلیت تغیر اندازه فاصله محور از نظر طولی و هم از نظر عرضی است تا به طراحان این امکان را بدهد که در زمان طراحی، آزادی عمل بیشتری داشته باشند و در خلق آثاری با ظاهر متفاوت، ولی اتصالاتی مشابه دستشان باز تر باشد. بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که محور جلو در این پلتفورم از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از دو گزینه تعلیق پیچشی و یا چند تکه ای بهره می جوید و این حق انتخاب نیز به نوعی مجوز آزادی عمل به طراحان خودروست تا با توجه به سلیقه و کارایی طراحی مد نظرشان، بهترین انتخاب را انجام دهند.

 

پلتفرم



تویوتا در بیانیه ای اعلام کرده که پلتفورم GA-B باید برای رانندگی لذت بخش باشد و به همین دلیل است که محل قرار گیری صندلی راننده دقیقا در وسط شاسی بوده و فرمان خودرو در محل به خصوصی قرار گرفته است.

چرخ های خودرو در چهار گوشه انتهایی شاسی طراحی شده و قرار گرفته اند و این فاصله قرار گیری باعث به وجود آمدن فضای خالی و بزرگ در داخل و اندازه کلی کوچک در خارج خودرو شده است. با اینکه تا به الان کارخانه سازنده خبرهای زیادی از این ساخته ارائه نداده است، ولی با توجه به عکس های ارائه شده گمانه زنی می شود که یک باطری بزرگ بر روی محل قرار گیری صندلی های عقب وجود دارد که خبر از هیبریدی و حتی پلاگین هیبریدی بودن طراحی با ابعاد کوچک تویوتا را می دهد.

 

پلتفرم



البته با اینکه این پلتفرم معرفی شده، ولی تویوتا از مدل هایی که قرار است از این نسخه استفاده کنند هیچ حرفی نزده ولی با توجه به ابعادش، می توان به راحتی حدس زد که تویوتا یاریس اولین موش آزمایشگاهی برای GA-B خواهد بود.

با اینکه همه کارخانه ها به کراس اوورها علاقه دارند، اما تویوتا قرار نیست که از GA-B برای کراس اوورهایش استفاده کند، به طوری که همین الان نیز خبر از طراحی و تولید یک کراس اور جدید از طرف تویوتا با همکاری مزدا به گوش می رسد، اما با پلتفورمی متفاوت از آنچه در این پست معرفی شد.

کد خبر 116421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha