نصب ایربگ های جدید در محصولات خودروسازان کره ای

پرشین خودرو: جدیدترین دستاورد ایمنی صنعت خودروسازی، به زودی بر روی محصولات هیوندای، کیا و جنسیس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کسیه هوای ایمنی به عنوان یک تحول بزرگ در صنعت خودروسازی، تاکنون توانسته جان اکثر مردم جهان را در تصادفات نجات دهد و وجود آن کاملا ملموس و قابل درک است و در ابتدا تنها برای راننده و بعد از آن برای سرنشین جلو مورد استفاده قرار گرفت. اما 2 ایربگ در قسمت جلو کافی نبود و برای حفظ ایمنی سرنشینان در تصادف نیاز به پوشش دیگر قسمت های بدن سرنشینان هم بود، به همین منظور ایربگ های پرده ای، جانبی، زانویی و یا حتی در ماشین های لوکس همچون مرسدس بنز، در کمربند ایمنی هم کیسه هوا جاسازی شد تا فشار وارده از سوی کمربند ایمنی به سینه سرنشینان هنگام پرتاب شدن در تصادفات کمتر شود. اما هنوز هم خودروسازان به دنبال اضافه کردن ایربگ ایمنی در قسمت های مختلف کابین هستند تا سلامت سرنشینان از همه لحاظ حفظ شود.

 



این مقدمه چینی طولانی را داشتیم تا در نهایت به این موضوع برسیم که چندی پیش کمپانی خودروسازی هیوندای نسل جدید ایربگ های ایمنی خود را برای سرنشینان جلو اتومبیل معرفی کرده است و می تواند هنگام تصادف تاثیر بالایی در ثبات سرنشینان و عدم پرتاب آنان به کنار باشد. به طور دقیق تر بر روی محصولات "هیوندای"، "کیا" و "جنسیس" ایربگ های میانی نصب خواهد شد که در بین سرنشینان جلو و در کنار صندلی راننده قرار گرفته و هنگام بروز حادثه بویژه هنگام برخورد از کنار، از پرتاب و برخورد سرنشینان جلو به یکدیگر جلوگیری می کند و همچنین می توانند ثبات راننده را در موقعیت خود بهتر حفظ کند.

 



هیوندای ادعا می کند که با استفاده از فناوری های جدید توانسته یک کیسه هوای ایمنی مقاوم، اما بسیار سبک وزن را طراحی کند تا تاثیر زیادی در افزایش وزن اتومبیل نداشته باشد و این موضوع زمانی جالب تر خواهد شد که بدانید وزن این کیسه هوای ایمنی تنها 500 گرم است که به لطف طراحی ساده اما مدرن آن بدست آمده است. علاوه بر این، اندازه کوچک این کیسه هوای ایمنی قابلیت انعطاف پذیری آن در صندلی را بیشتر کرده است و پیش بینی می شود با استفاده از این ایربگ بتوان 80 درصد برخورد سر سرشینان جلو به یکدیگر را هنگام وقوع تصادف کاهش داد.
 

کد خبر 116640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha