مذاکرات ولوو و دایملر در زمینه در توسعه موتورهای احتراق داخلی

پرشین خودرو: دو کمپانی خودروسازی دایملر و ولوو برای کاهش هزینه های مربوط به توسعه موتورهای احتراق داخلی، با یکدیگر در حال مذاکره هستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گفته می شود که پیش از این کمپانی خودروسازی ولوو با دایملر مذاکراتی پنهان داشته است، اما این گفتگوها بدون هیچ برنامه مشخصی در جریان بوده است و سخنگوی شرکت ولوو هم پیش از این اعلام کرده بود که برنامه و پروژه های آینده آنان خیلی زود معرفی خواهد شد. حال باتوجه به ادعای منابع خبری، در روزهای گذشته اعلام شد که دو کمپانی خودروسازی دایملر و ولوو در راستای کاهش هزینه های توسعه و تولید پیشرانه های احتراق داخلی جدید، با یکدیگر در حال مذاکره هستند و با شکل گیری یک اتحاد جدید، نتیجه بسیار بهتری با صرف هزینه کمتر بدست خواهد آمد.

تمایل دایملر برای همکاری با کمپانی خودروسازی ولوو می تواند دلایل روشنی داشته باشد که اولین و مهم ترین آن مربوط به کمپانی خودروسازی "جیلی" خواهد بود. زیرا جیلی به عنوان مالک اصلی برند ولوو، سال گذشته موفق به خرید 10 درصد از سهام کمپانی خودروسازی دایملر شد و همین موضوع باعث شده تا مذاکرات میان دو کمپانی خودروسازی دایملر و ولوو با تفاهم بیشتری دنبال شود و نتیجه گیری بهتری داشته باشد.

 

دایملر



در ماه اکتبر، ولوواعلام کرد که این شرکت می تواند بخش توسعه موتورهای احتراق داخلی خود را با همین بخش از کمپانی خودروسازی جیلی ادغام کند و سپس فعالیت خود را به عنوان یک بخش مستقل در راستای تامین نیازهای جهانی به پیشرانه های درون سوز دنبال کند، زیرا هر دو کمپانی خودروسازی ولوو و جیلی تصمیم به توسعه سیستم های محرک الکتریکی و استفاده گسترده آنان بر روی محصولات خود دارند و در برنامه ریزی آنان آمده است تا در سال های آینده بخش بزرگی از فروش این دو خودروساز را محصولات کاملا الکتریکی تشکیل دهند.

از طرفی دیگر، جیلی و دایملر قصد دارند تا با سرمایه گذاری مشترک، نسل بعدی خودروهای الکتریکی هوشمند خود را برای عرضه در بازار چین بسازند، این درحالیست که پیش از این کمپانی خودروسازی ولوو با همکاری جیلی، دِین خود را با راه اندازی برند "Lynk" به بازار چین و تحرک هوشمند نسل جدید ادا کرده بود.

کد خبر 119598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha