کد خبر 122046
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
چین سفارش خرید بوئینگ 737 را لغو کرد

پرشین خودرو: بخش لیزینگ بانک توسعه چین اعلام کرد:‌خرید 29 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس از سازنده آمریکایی را لغو کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، واحد لیزینگ توسعه چین، اعلام کرد: که طی توافقی با شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا،‌ سفارش خرید 29 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس را لغو کرده است.

لغو این 29 فروند، بحران برای بوئینگ را شدیدتر می‌کند چرا که دیگر شرکت‌های هواپیمایی، طی ماه‌های گذشته خرید حدود 200 فروند از این نوع هواپیماها را هم لغو کرده بودند.

به دلیل دو مورد سقوط این هواپیماها به خاطر نقص فنی ذاتی، پرواز این نوع هواپیماها فعلا در سراسر جهان لغو شده است.

شودونگ وانگ، مدیر واحد لیزینگ بانک توسعه چین، طی بیانیه‌ای گفت: با توجه به تغییرات در بازار هوانوردی جهان، ما با همکاری شرکت بوئینگ طی ماه‌های گذشته، تلاش کرده‌ایم تا سفارشات خود برای خرید هواپیما را بر اساس نگاه بلندمدت نسبت به بازار و فرصت‌های مرتبط، تغییر دهیم.

بوئینگ 737

 

بوئینگ اعلام کرده است در ماه مارس، سفارش خرید 150 فروند بوئینگ 737 مکس، لغو شده است که از این میان لغو خرید 75 فروند مربوط به شرکت لیزینگ آوولون ایرلند بوده است.

بوئینگ همچنان تلاش می‌کند تا در طول مذاکره با مقامات سازمان‌های هوانوردی جهان، مجوز پرواز دوباره بوئینگ‌های 737 مکس را دریافت کنند.

بوئینگ طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که با شرکت‌های لیزینگ در راستای کمک به آنها برای متعادل کردن سبد سفارش در سایه چالش‌های موجود کمک خواهد کرد.

منبع: فارس

کد خبر 122046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha