ب ام و لند؛ مرجع خرید خودروهای دست دوم ب ام و

خرید خودروی کارکرده یکی از سخت ترین کارها در بازار خودروی ایران است به خصوص در زمانی که به دلیل تحریم ها از امکان خرید خودروهای صفر، محروم هستیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در شرایطی که واردات خودرو به کشور به دلیل تحریم های خارجی و خود تحریمی ها کاملا متوقف شده است و متقاضیان نمی توانند همچون سال های قبل خودروی مورد علاقه خود را از نمایندگی های معتبر خریداری کنند، طبیعی است که خودروهای کارکرده بازار داغی برای خود دست و پا کند.

این بازار داغ البته خود تبدیل به فضایی می شود که به راحتی خریداران خودرو مورد سوءاستفاده قرار بگیرند به خصوص مشتریانی که اطلاعات فنی آنچنانی ندارند که اکثر ما در همین دسته قرار داریم.

همین بازار داغ خودروهای کارکرده موجب شده است که موجی از فعالیت های جانبی را در این حوزه شاهد باشیم، از استارت آپ هایی که ادعاهای بسیاری در کارشناسی خودرو دارند تا مغازه هایی در نقاط مختلف شهر با تعداد زیادی لامپ مهتابی که مدعی تشخیص رنگ شدگی خودرو هستند و هر کدام سعی می کنند تا سهمی از این بازار داشته باشند.

در بیشتر موارد اما آنچه خروجی این داستان است هرگز از یک ادعا فراتر نرفته است که در همین جا می توان لیست بلند از این نام ها ردیف کرد چرا که زیرساخت های لازم از نظر فنی، ابزار، فضا، تکنولوژی و دانش را در اختیار ندارند و تنها به وسوسه دستیابی به گردش مالی وارد این حوزه می شوند.

 

ب ام و



فروش خودروهای دست دوم به عنوان امری رایج در بسیاری از کشورها با ساز و کار مشخصی ارائه می شود که متاسفانه در ایران هرگز تلاش نشده است تا راهکاری مناسب برای این حوزه در نظر گرفته شود.

ورود به بازار خودروهای کارکرده وقتی مشکلات بیشتری دارد که شما قصد خرید خودروها وارداتی را داشته باشید چرا که اختلاف قیمت یک خودروی 50 هزار کارکرد بدون رنگ با نمونه رنگ شده می تواند تا ده ها میلیون تومان نیز بر اساس برند خودرو برآورد شود آنهم در شرایطی که بسیاری از مالکان خودروها با توسل به روش های غیراخلاقی مانند کم کردن کیلومتر سعی می کنند تا قیمت بیشتری برای خودروی خود از خریدار اخذ کنند که متاسفانه در موارد بسیاری تشخیص صحیح کارکرد خودرو به دلیل نبود ابزار مناسب امکان پذیر نخواهد بود و در این میان تنها خریدار خودرو دچار ضرر و زیان مادی و معنوی خواهد شد.

چند وقتی است که شرکت های معتبر ایرانی که با برندهای خارجی شراکت داشتند وارد این حوزه خرید و فروش خودروهای کارکرده شدند تا با ارائه یک ساز و کار صحیح، امکان خرید خودروی مناسب برای متقاضیان را فراهم کنند.
ورود شرکت های این چنینی به واسطه در اختیار داشتن زیرساخت مناسب و دسترسی به دستگاه های تشخیصی به روز از طریق شرکای خارجی، خبر خوبی است که می تواند خلا موجود در این حوزه را پر کند.

یکی از شرکت هایی که وارد این کسب و کار شده است و برنامه های زیادی برای این حوزه دارد، پرشیا خودرو است که با نام ب ام و در ایران شناخته می شود.

پرشیا خودرو با تاسیس وبسایتی به نام ب ام و لند در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت های خود در سراسر کشور، خدماتی در خور این برند را برای خریداران فراهم کند.

شناسایی خودرو، بررسی های چندباره فنی با ابزارهای تشخیص بروز و کارشناسی های مختلف در تمام بخش ها می تواند نوید بخش متقاضیان خرید خودروهای ب ام و باشد تا از سلامت خودروی کارکرده خریداری شده اطمینان داشته باشند.

 

ب ام و



این طرح که در پرشیاخودرو با مطالعه زیاد به مرحله اجرا در آمده است تنها مختص به خودروهای تحت پوشش این شرکت نیست و حتی خریدار و فروشندگانی که در بیرون از مجموعه شرکت به توافق رسیده اند می توانند با مراجعه به پرشیاخودرو و ثبت درخواست بررسی فنی، اقدام به دریافت گواهی سلامت خودرو کنند.

ثبت درخواست بررسی فنی و دریافت گواهی سلامت مزایای مختلفی نیز دارد که یکی از مهمترین آنها، ضمانت گواهی توسط مجموعه پرشیا خودرو است که با قیمت معقولی (در حدود یک میلیون تومان) نیز انجام می شود. این گواهی پس از بازدید و بررسی 360 درجه از بخش های مختلف خودرو از فنی و الکترونیک تا برق و بدنه را شامل می شود که تمام این بررسی ها تحت نظر کارشناسان دوره دیده پرشیا خودرو انجام می شود.

خدمت دیگری که در ذیل این خدمات جدید پرشیا خودرو انجام می شود و در بازار ایران از اهمیت بالایی برخوردار است بحث گارانتی و استفاده از قطعات و خدمات پس از فروش استاندارد است. خودروهایی که در این سیستم قرار می گیرد یا از بیرون مجموعه از خدمات پرشیا خودرو استفاده می کند، بسته به کارکرد خودرو و سال تولید می تواند از خدمات پس از فروش پرشیاخودرو استفاده کند.

هر چند پرشیا خودرو در تلاش است تا خدمات جانبی لوکسی را نیز برای خریداران فراهم سازد اما آنچه در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، کارشناسی فنی خودرو در سطح برند ب ام و خواهد بود که در این شرکت ارائه می شود.

ب ام و لند هر چند تازه در ابتدای راه است و برای جلب اعتماد مشتریان کار سختی پیش رو دارد اما اقداماتی که در ماه های اخیر در این شرکت انجام شده است، نشان می دهد این شرکت با برنامه ریزی و شناخت دقیق از کم و کاستی ها به این حوزه وارد شده و با اتکا بر توانمندی های فنی و تکنولوژیکی که در این سال ها به واسطه همکاری نزدیک با ب ام و در مجموعه خود فراهم کرده است، می تواند از عناصر تاثیر گذار و سامان بخش در بازار خودروهای کارکرده لوکس باشد.

با نگاهی به وبسایت ب ام و لند و فعالیت هایی که در حال انجام است و اخبار امیدوار کننده ای که از این مجموعه مخابره می شود می توان امیدوار بود که شاهد استاندارد جدیدی در بازار خودروهای کارکرده باشیم.

 

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 122256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha