ضرورت تسریع در تخصیص ارز به واحدهای تولیدی و صنعتی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مدیریت واردات اقلام غیر ضرور و حمایت‌ تعرفه ای ‌از محصولات داخلی را از جمله سیاست های مورد تاکید وزارت صمت برشمرد و گفت: در این راستا تعرفه واردات 2500 قلم کالا، اجزا و قطعات که دارای تولید داخلی با کیفیت مناسب بوده اند، ممنوع شده است.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی در جلسه شورای مدیران معاونت امور صنایع وزارت صمت به تبیین شرایط اقتصادی کشور و مهمترین سیاست های صنعتی پرداخته و خواستار اتخاذ تدابیری برای تسهیل در فرآیند تولید محصولات داخلی و تامین مواد اولیه مورد نیاز وارداتی صنایع راهبردی با همکاری همه نهادهای تصمیم گیر شد.


معاون امور صنایع وزارت صمت تسریع در تخصیص ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه واحدهای صنعتی را یکی از مهمترین دغدغه های بخش صنعت برشمرد و همکاری بانک مرکزی و گمرک را در شرایط کنونی بسیار ضروری عنوان کرد.


صادقی نیارکی اضافه کرد: ما باید مسیر تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعتگران به کشور را با کاهش بروکراسی اداری تسهیل نماییم تا تولید کنندگان با دغدغه کمتری به فعالیت صنعتی ادامه دهند و شاهد حفظ روند صعودی تولید در بخش‌های مختلف صنعتی باشیم.

 

مهدی صادقی نیارکی
 

وی صیانت از صنایع مختلف صنعتی را مستلزم همکاری همه دستگاه ها و نهادهای تصمیم ساز برشمرد و افزود: با تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز بخش صنعت، بخش عمده ای از دغدغه ها ونگرانی صنعتگران در بخش های مختلف صنعتی اعم از خودرو، برق الکترونیک، لوازم خانگی و...، مرتفع می شود.

گفتنی است؛ در نشست شورای مدیران معاونت وزارت صمت مهمترین اخبار و تحلیل های صنعتی به بررسی چالش های موجود در صنایع در سطح کلان تشریح شد که احصای مهمترین نیازهای صنعتی و پروژه های داخلی سازی در کشور از جمله محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

کد خبر 125722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha