کد خبر 128950
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
 شکست دو رکورد در فروش خودروهای برقی

انتشار آمار و ارقام فروش خودروهای برقی در اروپا نشان می دهد که روند گرایش مشتریان به خودروهای برقی هرچند بطئی اما رو به گسترش است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپا نیوز، فروش خودروهای تمام-برقی در اروپا در ماه نوامبر از رقم 500 هزار دستگاه گذشت و اگر خودروهای بنزینیِ برقی شده با باتری یا مجهز به موتورهای الکتریکی را هم به حساب آوریم، این رقم از یک میلیون دستگاه عبور کرده است.

بر اساس داده های منتشر شده مؤسسه تحقیقاتی خودرویی اشمیت Schmidt Automotive Research ، یک دهم خودروهای فروخته شده در بازار اروپا، برقی شده، اعم از تمام-برقی یا هیبریدی هستند. پیش بینی می شود که رقم فروش خودروهای 100 درصد برقی در اروپا در سال 2020 از رقم 600 هزار دستگاه عبور کند یعنی یک بیستم کل خودروهای نوی پلاک شده.

 

خودرو برقی



بر اساس انجمن ملی فرانسوی حمل و نقل برقی Avere ، قهرمان مسابقه فروش خودروهای برقی در اروپا، کشور آلمان با فروش 98,610 دستگاه در 9 ماه اول سال 2020 بوده است. فرانسه 70,587 دستگاه و بریتانیا 66,611 را در همین زمان مشابه فروخته اند.

این آمار و ارقام در سال 2021 حتماً روند صعودی خواهد داشت چون اکثر خودروسازان مهم دنیا اعلام کرده اند برنامه دارند به قوای محرکه برقی تغییر مسیر دهند که هم شامل برنامه کوتاه مدت است و هم بلند مدت. ولوو که در همین سال جاری خطوط تولید و سبد محصولات خود را به خودروهای برقی و هیبریدی تغییر داده است. دی اس، برند لاکچری سیتروئن، جاگوار-لندرور، و مازراتی هم در سال 2021 وضعیت مشابه ولوو پیدا خواهند کرد.

در فرانسه، پیشگام برقی سازی خودروها و ارائه خودروی تمام برقی شرکت رنو است اما سیتروئن هم قرار است برای هر مدل خودروی بنزینی، ورژن برقی یا هیبریدی آن را به عنوان گزینه برای مشتریان ارائه کند. پژو اما یک برنامه بلند مدت دیده و این کار را به سال 2030 موکول کرده است.

داده های مرکز تحقیقاتی اشمیت Schmidt Automotive Research‌ از 18 کشور اروپایی گردآوری شده است. 15 عضو اول این اتحادیه و کشورهای نروژ، سوئیس و ایسلند در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند.

کد خبر 128950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha