افزایش فعالیت ایران خودرو خراسان در راستای تحقق جهش تولید

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: در راستای تحقق جهش تولید، نشان دادن عدم تاثیر تحریم‌ها بر صنعت خودرو و عمل به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تولید و عرضه بیشتر برای کاهش قیمت خودرو، ساعات کار کارکنان در این شرکت افزایش یافته و به سه نوبت در روز رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، بیژن زاهدی فر افزود: طی 2 سال گذشته و افزایش تحریم‌ها، اولین صنعتی که مورد تحریم قرار گرفت، صنعت خودرو بود زیرا دشمنان به میزان تاثیر رونق این صنعت در اشتغال و درآمدزایی در جامعه واقف بودند.

وی ادامه داد: از آنجا که برخی قطعات خودرو از خارج کشور تامین می‌شد، تحریم‌ها تامین آنها را دچار مشکل کرد به طوری که تولید شرکت ایران خودرو خراسان از 164 هزار دستگاه در سال 96 به 88 هزار دستگاه در سال 97 رسید.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: پارسال نیز شرکت ایران خودرو خراسان در تامین بخشی از مواد اولیه برای ارتقای فناوری داخل دچار مشکل شد و در مجموع توانست 90 هزار دستگاه معادل 50 درصد از ظرفیت خود تولید کند.

وی افزود: در شرایط سخت تولید طی دو یا سه سال گذشته شرکت ایران خودرو خراسان هیچ تعدیل نیروی انسانی انجام نداد و کارکنان در دو نوبت کاری فعالیت ‌کردند تا تولید حفظ شود.

زاهدی فر ادامه داد: شرکت ایران خودرو خراسان در سالهای 95 و 96 ، هزار و 560 نیروی جدید به کار گرفت و با جذب نیروی انسانی توانست میزان بیکاری در بخش احمدآباد خراسان رضوی را به کمتر از پنج درصد برساند.

 

ایران خودرو



وی گفت: با وجود تمام مشکلات، طی تدابیر اتخاذ شده از اواخر سال گذشته بخشی از قطعات وارداتی مورد نیاز تولید خودرو داخلی سازی شد و تولید خودرو روند پرشتابی گرفت و زمینه برای تولید بیشتر فراهم شد تا تحقق شعار امسال مبنی بر "جهش تولید" نیز در خودروسازی دنبال شود.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان افزود: در راستای افزایش تولید خودرو و طبق برنامه ریزی انجام شده مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو طی 9 ماه امسال به اندازه کل تولید سال گذشته، خودرو تولید کرده و از آن عبور کرده است.

وی ادامه داد: تولید این شرکت به عنوان یکی از 6 سایت زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو از تولید روزانه 270 دستگاه در سالهای قبل به 700 دستگاه در روز رسیده و سهم 25 درصدی از کل تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو را از آن خود کرده است.

زاهدی فر تکلیف شرکت ایران خودرو خراسان مبنی بر تولید را تا پایان امسال 110 هزار دستگاه ذکر و بیان کرد: به نظر می‌رسد این شرکت تا پایان سال بتواند 95 تا 97 درصد از این میزان و معادل 105 تا 107 هزار دستگاه را تولید کند.

وی گفت: ظرفیت اسمی شرکت ایران خودرو خراسان تولید 150 هزار دستگاه در سال است که با امکانات و نیروی انسانی موجود این شرکت توانایی تولید 180 هزار دستگاه در سال را دارد اما هم اینک با 65 درصد از ظرفیت خود تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان افزود: این شرکت برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده و هم اینک به خاطر افزایش تولید خود، 200 نیروی جدید در حال استخدام دارد.

وی ادامه داد: حقوق کارکنان نیز طبق قانون و در تاریخ مشخص پرداخت شده و علاوه بر آن کارکنان از پاداش نقدی و غیرنقدی ماهانه تا سه میلیون و 500 هزار ریال برای هر نفر و شارژ بن کارگری در هر ماه برخوردار هستند.

زاهدی فر گفت: هم اینک زمینه افزایش تولید خودرو در کشور فراهم شده و باید از این فرصت برای رونق تولید و اشتغال بهره گرفت.

کد خبر 129036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha