سهم 17 درصدی آزادگان از تصادفات

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراه آزادگان خود به تنهایی۱۷ درصد تصادفات فوتی و جرحی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ رابعه جوانبخت در برنامه یه روز تازه افزود: ازنگاه پلیس و قانون عابرین پیاده یکی از مهم ترین کاربران ترافیکی محسوب می شوند و بنا به تعریف آیین نامه ای عابر پیاده به شخص غیر سواری گفته می شود که بدون استفاده از هیچ نوع وسیله ای غیر موتوری و موتوری در حال حرکت باشد و مبادرت به حمل چرخ دستی و کالسکه می نماید که طیف وسیعی از افراد را شامل می شود.

وی گفت: متاسفانه ۵۶ درصد از تصادفات فوتی و جرحی شهر تهران متعلق به عابرین پیاده است که در بزرگراه های شهر تهران روی می دهد این تصادفات در محل هایی روی می دهد که ما انتظار حضور عابرین پیاده را نباید داشته باشیم و عابرین نباید آنجا تردد کنند ولی متاسفانه بیشترین آمار فوتی و تصادفات در بزرگراه هایی است که نشان دهنده ورود عابرین به بزرگراه ها است و معلوم می شود برخی از عابرین، محتاط نیستند.

وی ادامه داد: بزرگراه آزادگان یکی از بزرگراههای پر خطر برای عابرین پیاده است که خود به تنهایی ۱۷ درصد از کل تصادفات فوتی و جرحی را به خود اختصاص داده است.

 

تصادف



سرهنگ جوانبخت گفت: تصادفات عابرین پیاده بین بازه زمانی ۲۰:۰۰ تا ۲۴:۰۰ شب روی می دهد و این زمانی است که ما روشنایی را از دست داده ایم و روشنایی کمتری را در بزرگراه ها شاهد هستیم و رانندگان دید کمتری را دارند و عابرین پیاده از لباسهایی به رنگ تیره استفاده می نمایند که این نکته قابل تاملی است و حتماً پلیس توصیه می کند که عابرین از لباسهایی به رنگ روشن و مشخص استفاده نمایند که در نقطه ای که قرار می گیرند راننده حتماً آنها را رویت کرئه تا زمان مناسب برای عکس العمل و جلوگیری از حادثه و برخورد را داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه ۴۰ درصد از متوفیان حوادث رانندگی در شهر تهران عابرین پیاده هستند و امکان ندارد تصادفی با عابر صورت پذیرد و وی دچار آسیب نگردد چرا که عابرین پیاده نسبت به خودروها ضعیف هستند و رانندگان را خودرو محافظت کرده ولی از عابرین محافظی در برابر خود ندارند.

کد خبر 129136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha