کد خبر 129309
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
حضور کمرنگ نیسان در بازارهای اروپا

خودروسازی ژاپنی نیسان در بیانیه ای اعلام کرد حضور خود را در بازارهای اروپایی کم می کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، مقامات خودروسازی نیسان در نظر دارند تا با واگذاری برخی از خطوط تولید و امکانات زیرساختی خود در اروپا به خودروسازی رنو، حضور کمرنگ تری در قاره سبز داشته باشند. رنو شریک اروپایی نیسان محسوب می شود و جای آن را به ویژه در شرق اروپا خواهد گرفت. پس از اتفاقاتی که منجر به کناره گیری و محاکمه کارلوس گون- مدیرعامل سابق نیسان شد، این خودروسازی در راستای استراتژی بازسازی خود در نظر دارد کانال های توزیع خود را در ۳۰ کشور جهان ببندد. قرار است خط تولید این برند در اسپانیا نیز بسته و به یک مرکز نگهداری قطعات یدکی خودرو تبدیل شود.

گون در سال ۲۰۱۸ به اتهام سو استفاده مالی از مقام خود برکنار شد و پس از آن از ژاپن فرار کرد. این وقایع در برنامه های مشترک رنو و نیسان اخلال زیادی ایجاد کرد.

اگرچه هنوز مشخص نیست که نیسان تا چه میزانی می خواهد حضور خود در اروپا را کاهش دهد اما مقامات آن پیشتر اعلام کرده بودند تمرکز این خودروساز در سال ۲۰۲۱ معطوف به تصاحب سهم بیشتر در بازارهای چین، ژاپن و آمریکا خواهد بود.

 

نیسان



انتظار می رود زیان عملیاتی نیسان در سال مالی ۲۰۲۱ حدود ۳۴۰ میلیارد ین ( ۳.۲۵ میلیارد دلار) باشد که در صورت تحقق، این رقم یک رکورد خواهد بود. با هدف کاستن از هزینه های عملیاتی نیسان ظرفیت تولید خودروهای خود را یک پنجم کاهش می دهد.

نیسان تنها خودروساز ژاپنی نیست که حضورش را در اروپا کم می کند، پیشتر هوندا با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود در راستای عمل به استراتژی جدید این شرکت در کاهش هزینه ها و بازسازی ساختاری از ابتدای سال ۲۰۲۲ از بازار خودروی روسیه خارج خواهد شد و فعالیت آن در این کشور تنها محدود به موتورسیکلت و تجهیزات موتوری خواهد شد. قرار است ارایه خدمات پس از فروش به مشتریان روس این شرکت که تا سال ۲۰۲۱ خودروهای هوندا می خرند ادامه یابد.

کد خبر 129309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha