700 مركز آموزشی در نمایندگی‌های سایپا ایجاد می شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار است در كنار نمایندگی‌های سایپا، 700 مركز آموزشی ایجاد شود تا بتوان از ظرفیت كارگاهی نمایندگی‌ها استفاده كرد.

به گزارش پرشین خودرو، علی اوسط هاشمی، با اعلام این خبر گفت: گروه خودروسازی سایپا توانسته بر اساس مطالبات و نیاز مردم نسبت به طراحی و تولید خودروهای جدید و به‌روز اقدام كند و این امر باعث مسرت و خرسندی هر ایرانی است.

وی که در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین گروه خودروسازی سایپا و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سخن می گفت، تصریح كرد: گروه خودروسازی سایپا نسبت به گذشته تغییرات مثبت وسیعی داشته است؛ این تغییرات منجر به ایجاد خطوط تولید با تكنولوژی بالا، توسعه محصول و طراحی خودروهای جدید بر اساس مطالبات و خواسته‌های مردمی شده است.

اوسط هاشمی با بیان اینكه ارتقاء سطح محصولات سایپا موجب رشد صنعت خودرو می شود، افزود: سایپا حداقل 50 درصد بازار خودروی كشور را در اختیار دارد، لذا با برنامه های توسعه ای كه اجرا شده و بخشی هم در سال های آینده به سرانجام می‌رسد افق روشن برای این شركت خودروساز متصور هستیم.

 

علی اوسط هاشمی و سید جواد سلیمانی


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینكه رشد مناسب سایپا در بخش های تولید و ارایه خدمات عاملی شده است كه این مجموعه بیش از گذشته به موضوع توانمند سازی نیروی انسانی خود توجه كند، تصریح كرد: مجموعه سایپا 42 هزار نیروی انسانی دارد كه اگر برای ارتقاء سطح علمی آنها برنامه ریزی دقیق‌تری صورت گیرد شاهد تحول در این حوزه خواهیم بود.

وی تصریح كرد: تفاهم نامه آموزشی كه بین دو مجموعه سایپا و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امضاء شد فرصتی را فراهم می كند كه سایر صنایع بزرگ كشور به سطح علمی نیروی انسانی خود بیش از گذشته توجه و برای افزایش مهارت آنها برنامه ریزی كنند.

اوسط هاشمی با بیان اینكه سایپا در مسیر توجه به آموزش و افزایش سطح علمی نیروی انسانی پیشرو شد، گفت: ارتقاء سطح مهارت نیروی انسانی كمك به رشد و افزایش بهره‌وری واحدهای صنعتی می كند؛ نیروی انسانی سرمایه یك بنگاه اقتصادی است كه باید به آن توجه شود.

وی یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه یاد شده قرار است بزرگترین دپارتمان و مرکز تخصصی در مركز تربیت مربی كشور ایجاد شود كه پایه آن تربیت و مهارت است، این امر می تواند نقش ملی داشته باشد چرا كه بنا شده در جوار تمام زیر مجموعه های سایپا مركز آموزشی و كارگاهی داشته باشیم.

معاون وزیر تعاون خاطرنشان کرد: از آنجا كه سایپا 700 مركز نمایندگی در سطح كشور دارد بر اساس توافق حاصل شده قرار است در كنار نمایندگی‌ها 700 مركز آموزشی ایجاد شود تا بتوان از ظرفیت كارگاهی نمایندگی‌ها استفاده كرد.

کد خبر 130441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha