رشد مطلوب 17 محصول از بین 27 زنجیره صنعتی در سال 99

شاخص های آماری سال 1399، حکایت از روند رو به رشد در صنایع راهبردی نظیر لوازم خانگی، خودرو، پتروشیمی، لاستیک و ... دارد و از بین 27 زنجیره صنعتی 17 محصول صنعتی با رشد قابل ملاحظه ای روبه رو بوده اند.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پیام نوروزی خود گفت:

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

بهار جانی تازه به روح و جان طبیعت داده و خاطر آشفته و آزرده‌مان را بخاطر اتفاقات ناگوار در سال پیش را در پرتو نور خورشید بهار، آرامش داده است.

فرارسیدن فصل شادی بخش طبیعت و حیا‌ت دوباره زمین که نشانه ای از قدرت و رحمت پروردگار متعال است را محضر مردم شریف‌ ایران به ویژه جامعه صنعتی کشور تبریک عرض نموده و از درگاه آفریدگار سالی سرشار از برکت، معنویت و موفقیت برای همه سروران به ویژه بخش تولید و مولد کشور آرزومندم.

سالی که گذشت؛

سال 99 را با دو تهدید بزرگ شیوع ویروس منحوس‌ کرونا و تشدید محدودیت‌های بین المللی آغاز کردیم و
به ر غم تمام چالش هایی که برای کشور به همراه داشت با همکاری دلسوزانه مردم و صنعتگران عزیز کشورمان به فرصتی برای جهش بخش صنعتی کشور تبدیل شد.

نظام اسلامی با همراهی ملّت و تلاش و تدبیر دولت و در اجرای منویات مقام معظم رهبری توانست گام‌های بزرگی در حوزه خوداتکایی در تولید محصولات مقابله با بیماری کرونا و توسعه صنعتی کشور بردارد.

در شرایطی که بیشتر کشور‌ ها با مشکل کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده دست به گریبان بودند، جهادگران عرصه صنعت با تلاش های شبانه روزی و ظرف مدت زمان کوتاهی توانستند، کشور را در تولید محصولات مقابله با کرونا خوداتکاء کنند.

سال 99 را در حالی به پایان رساندیم که شاهد افزایش بیش از 135 برابری تولید ماسک سه لایه و 213 برابری تولید ماسک N95 در کشور هستیم و دستاوردهای خوبی در ساخت تجهیزات و ماشین آلات تولید ماسک بدست آوردیم.

در کنار توانمندسازی صنایع در تولید محصولات مقابله با کرونا شاهد افزایش رغبت سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی کشور بودیم و اشتغال زایی در کشور بیش از 22 درصد رشد داشت و بیش از شش هزار و 491 واحد صنعتی به مرحله بهره برداری رسیدند. احیاء واحدهای راکد نیز دستاورد دیگری بود که در سال 99 برای کشور رقم خورد و بیش از یک هزار و 487 واحد با تولید متوقف به چرخه تولید بازگشتند.

همچنین شاخص های آماری حکایت از روند رو به رشد در صنایع راهبردی نظیر لوازم خانگی، خودرو، پتروشیمی، لاستیک و ... دارد و از بین 27 زنجیره صنعتی 17 محصول صنعتی با رشد قابل ملاحظه ای روبه رو بوده اند.

با تبریک و تهنیت سال جدید، مراتب قدردانی خود را از تلاش های صادقانه جامعه صنعتی کشور و همکارانم در مجموعه وزارت صنعت، معدن وتجارت ابراز می دارم. با این امید که سال پیش‌رو، سالی سرشار از نشاط و موفقیت و به دور از رنج و محنت برای مردمان سرزمینم باشد و شاهد شکوفایی و اعتلای کشور عزیزمان ایران باشیم.

کد خبر 130797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha