اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما برنامه داریم که اقشار ضعیف را شریک کنیم در سرمایه هایی که امروز در کشور وجود دارد به عنوان مثال یک طرحی تنظیم شده به عنوان اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهایی که دارای خودرو نیستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، علیرضا زاکانی، با بیان این مطلب گفت: هم اکنون 23 میلیون و 900 هزار خانوار در کشور وجود دارند که 11 میلیون و 800 هزار تای آن ها دارای خودرو هستند و 12 میلیون و 100 هزار خانوار دیگر خودرو ندارند.

وی درباره توزیع بنزین و سوخت خودروها در برنامه خود افزود: با اجرای طرح من در خصوص نحوه توزیع بنزین 40 میلیون نفر منتفع می شوند.

به گفته زاکانی، کسانی که خودرو دارند به هر خانوار تا دو خودرو همان 60 لیتر را می دهیم بالای چهار نفر ما به ازای پنج نفر به بالا نفری 15 لیتر هم به آنها اضافه می کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: بدین ترتیب در این طرح جنبه صیانت از خانوار و تشویق به جمعیت هم در این طرح وجود دارد علاوه بر اینکه تمام سهمیه های سوخت سرجای خودش است.

وی متذکر شد: خاصیت این کار این است که شما مردم را در دایره اداره در بخش انرژی و نوع مصرف و قیمتی، خودشان را شریک می کنید تا خودشان قیمت گذاری کنند.

زاکانی با اشاره به اینکه این طرح فقط برای بنزین است، تاکید کرد: این طرح از ابتدای مهر قابل اجراست و منبعی هم که برای یکسال لازم دارد 9 هزار میلیارد تومان است که دو هزار میلیارد تومان آن از همان شش درصد گرفته می شود چون بنزین را بیشتر می خرند و سه هزار و 500 میلیارد تومان هم از سی جی پی و از قانونی که در مجلس در حال تصویب است هفت هزار میلیارد تومان به دست می آید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: بدین ترتیب اگر کسی تدبیر کند همین امکانات موجود اقتصاد را می توان تقسیم کرد.

کد خبر 132222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha