جایزه بهترین وانت و بهترین شاسی بلند سال به فورد رسید

از سه «جایزه خودروی سال» اختصاص یافته به سواری، وانت و شاسی بلند «خودروی آمریکای شمالی» دو جایزه را کمپانی فورد به خانه برد.

به گزارش پرشین خودرو، فورد ماوریک جایزه بهترین وانت سال و فورد بهترین شاسی بلند سال شدند. جایزه بهترین خودروی سواری سال هم به سیویک جمع و جور هوندا رسید که در سال 2021 تغییرشکل کامل داده و از نو طراحی شده است.

50 خبرنگار خودرونویس از آمریکا و کانادا داوران این مسابقه برای اعطای سه جایزه بودند. این جایزه هر سال در ماه ژانویه معرفی می شود. نامزدهای این جایزه خودروهای جدیدی هستند که در سال جاری چهره ای کاملاً جدید پیدا کرده اند. معرفی به عنوان بهترین خودروی سال از طرف «خودروی آمریکای شمالی» North American Car ابزار تبلیغاتی بسیار مهمی برای بازیگران اصلی صنعت خودرو در بازار آمریکا به حساب می آید.

معیارهای انتخاب داوران عبارتند از ارزش، نوآوری، طراحی، عملکرد [قدرت، سرعت و شتاب]، ایمنی، فناوری و رضایت رانندگی است. فرایند انتخاب بهترین خودروی سال از تابستان آغاز می شود و در ماه اول زمستان [شروع سال میلادی جدید] اعلام می شود.

رقبای برانکو در طبقه بندی اس.یو.وی [شاسی بلند]، خودروی GV70 جنسیس [برند پرتجمل هیوندایی] و اینونیک5 برقی هیوندایی بودند.

رقبای ماوریک در بخش وانت هم سانتاکروز هیوندایی و R1T از کمپانی نوظهور ریویان بودند.

رقبای سیویک هوندا هم لوسید ایر، گلف جی ی آ فولکس و گلف آر اسپورت بودند.

با این که در این رقابت سخت، خودروهای تمام برقی جدید حضور داشتند، خودروهای بنزینی یا هیبریدی به عنوان بهترین های سال انتخاب شدند.

ماوریک با قوای محرکه هیبریدی از 19,995 دلار شروع می شود و سیویک هوند از 22,350 دلار که البته بسته به امکانات و آپشن ها،‌ قیمت آن بالاتر می رود.

لوسید ایر دریم Lucid’s Air Dream از 169 هزار دلار شروع می شود که قیمت خیلی بالایی است. البته این کمپانی نوظهور که می خواهد رقیب تسلا باشد وعده داده است که قیمت محصولات خود را به تدریج کاهش دهد.

وانت R1T کمپانی تازه به جمع پیوسته ریویاان از 67,500 دلار شروع می شود. البته این را هم در نظر بگیرید که این قیمت ها برای لوسید و ریویان به خاطر برقی بودن و آلایندگی صفر مشمول تخفیف های فدرالی خواهند بود.

سال گذشته در شاخه خودروهای شاسی بلند، فورد موستانگ مک-ایی Mach-E عنوان بهترین شاسی بلند سال را به دست آورده بود. انتظار می رود که در سال های آینده، خودروهای برقی از شانس بیشتری برای به دست آوردن این عنوان برخوردار باشند.

تا پایان سال 2021، بیش از 20 مدل خودروی برقی جدید به بازار معرفی شده اند، تا پایان سال 2021 هم بیش از 20 مدل خودروی برقی جدید هم به این جمع اضافه خواهند شد.

انجمن مطبوعات خودرویی آمریکا Automotive Press Association که مجری و برگزارکننده نمایشگاه دیترویت در آمریکا است، دو سال است که به خاطر کرونا نمایشگاه خودروی دیترویت برگزار نشده است. اما امسال اعلام شده است که این نمایشگاه 14 تا 25 سپتامبر (23 شهریور تا 3 مهر) برگزار خواهد شد.

کد خبر 136445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha