سرمایه‌گذاری 2 میلیاردی فولکس برای جانماندن از تسلا

شرکت خودروسازی فولکس واگن ای جی برای حفظ رقابت با تسلا کارخانه ای جدید در آلمان می سازد که نزدیک شهر برلین است.

به گزارش پرشین خودرو، ساخت کارخانه جدید فولکس در نزدیکی برلین به 2 میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز دارد و در کنار کارخانه ولسبرگ ساخته خواهد شد. این تصمیم درست زمانی گرفته شده است که کمپانی آمریکایی تسلا آخرین تأییدیه ها را از دولت آلمان برای تولید در داخل این کشور اخذ کرده است.

در کارخانه ی جدید فولکس مدل جدیدی تولید خواهد شد که فعلاً نام پروژه آن ترینتی است و از سال 2023 ساخت این کارخانه آغاز می شود و محصولات آن از سال 2026 دست مشتری را خواهد گرفت.

رالف برنداستاتر مدیر برند فولکس واگن بعد از جلسه هیئت مدیره در یک بیانیه خبری اعلام کرد که این برند خودروسازی آلمانی در حال «تقویت و حفظ رقابت پذیری در کارخانه اصلی است و تلاش می کند نیروی انسانی آن دیدگاهی بلندمدت و محکم داشته باشند.»

تصمیم افزودن یک کارخانه کاملاً نو بخشی از راهبردهای گذار از بنزینی به برقی هربرت دییس مدیر عامل گروه خودروسازی فولکس واگن است. ساخت یک کارخانه در نزدیکی ولفسبرگ، نشان می دهد دییس در حال حل فصل اختلافات خود با اتحادیه های بسیار قدرتمند کارگری در آلمان است که تا به حال چند بار ضرب شست خود را به مدیر عامل فولکس نشان داده اند. آخرین اختلاف و تنش بین اتحادیه کارگری با دییس، در باره تعدیل نیرو در فولکس و اخراج کارگران بود که سرانجام با مصالحه بین آنها حل و فصل شد و قرار بر این شد که فولکس کارخانه ای جدید بسازد و علاوه بر آن 800 میلیون یورو صرف ساختمان های فناوری کند.

در این کارخانه هدفگذاری شده است که هر خودرو ظرف 10 ساعت در این کارخانه تولید شود که نسبتاً به وضعیت فعلی، زمان بسیار کوتاه تری است.

برای دور گرفتن و پیدا کردن سرعت کافی در دوران گذار به برقی، گروه خودروسازی فولکس تصمیم گرفته است سهام پورشه را در معرض فروش قرار دهد که یکی از ارزشمندترین برند در عرصه خودروهای اسپورت به حساب می آید و در حال حاضر 85 میلیارد یورو ارزشگذاری شده است.

جدا شدن پورشه از گروه خودروسازی فولکس به یک چارچوب پیچیده نیاز دارد و کل ساختار گروه را دچار تغییرات بنیادی می کند. عرضه 25 درصد از سهام بدون حق رأی در پورشه به احتمال زیاد در پاییز سال 1401 محقق خواهد شد. با این کار سهام خانواده پورشه و پییش در گروه خودروسازی فولکس به سهام بلوکی اقلیت تبدیل خواهد شد.

منبع: بلومبرگ

کد خبر 137341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha