گسترش واردات خودرو از طریق رمز ارزها / تفکیک وزارت صمت بیش از 5 هزار میلیارد ریال هزینه دارد

نماینده مردم کرمانشاه درخانه ملت با اشاره به اینکه واردات خودرو آزاد است، گفت: هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند بر اساس آیین نامه مصوب و از طریق رمز ارزها یا ارز خارجی که منشاء آن را بانک مرکزی اعلام می کند واردات خودرو انجام دهد.

سید جواد حسینی کیا، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه رمز ارزها موجب گسترش ظرفیت های واردات می شود، گفت: زمانی که ما ارز مشخصی در مقابل واردات قرار نداده ایم، تمام اشخاص به دور از مسایل حاشیه ای و با استفاده از رمز ارز و ارز خارجی می توانند خودرو وارد کشور کنند.

وی افزود: آیین نامه واردات خودرو ابلاغ شد اما دولت بدون تعلل توپ آن را به زمین واردکنندگان انداخت!

این نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به ملاک های ارزیابی استانداردِ خودروهای وارداتی، بیان کرد: با توجه به ابلاغ استانداردهای 85 گانه، تعدادی از خودروهای ساخت داخل کشور بزودی از چرخه تولید خارج می شوند و خودروهای وارداتی نیز باید تمام استانداردهای 85 گانه را پوشش دهند وگرنه اجازه وارد شدن نخواهند یافت.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن در بخش دیگری از گفت و گوی خود در خصوص تفکیک وزارتخانه صمت بیان کرد: دنیا به سمت تجمیع رفته است اما ما دوباره در حال تفکیک هستیم. این تفکیک وزارتخانه بیش از پنج هزار میلیارد ریال هزینه بر دولت تحمیل می کند.

حسینی کیا تاکید کرد: تفکیک وزارتخانه به معنای توسعه دولت است درحالی که دولت مکلف است بر اساس برنامه ششم توسعه، 15 درصد کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه با تفکیک وزارت صمت بروکراسی اداری اضافه تر خواهد شد، افزود: در مجلس دهم مصوب شده بود که تفکیک وزارت صمت انجام شود اما به دلیل اینکه برخی نمایندگان با آن مخالفت کردند، رفت که اصلاحاتی بر آن انجام شود که در نهایت از دستور جلسه خارج شد و عملا به سرانجام نرسید.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه اگر دولت می خواهد این کار را انجام دهد باید لایحه جدیدی بیاورد و بار مالی آن را بپذیرد، اضافه کرد: نگاه ما این است که دولت نباید دو وزیر معرفی کند و باید برای وزارتی که انتزاع (جدا) می شود، وزیر معرفی کرد./


 

کد خبر 138934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha