خودروسازان، سالی دشوار پیش رو دارند

اتحادیه صنایع خودرو سازی آلمان پیش بینی کرد سالی دشوار پیش روی این صنعت خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، اتحادیه صنایع خودروسازی آلمان، کمبود تراشه مورد نیاز در خودرو‌ها و بحران انرژی را از مهمترین مشکلات این صنعت اعلام کرد.

این اتحادیه پیش بینی کرد در سال ۲۰۲۳ میلادی ۲.۷ میلیون خودرو در آلمان تولید شود و این آمار اگر چه دو درصد بیشتر از سال گذشته است، اما نسبت به قبل از بحران کرونا و جنگ یعنی سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

رییس اتحادیه صنایع خودرو سازی آلمان گفت: تقاضای بالا در حوزه خودرو و تقاضا برای تراشه‌های مورد نیاز در صنعت خودروسازی و سایر صنایع، می‌تواند موجب یک بحران باشد علاوه بر اینکه دولت نیز راه حلی جامع برای بحران انرژی هنوز نیافته است.

هیلد گارد مولر افزود: تا کنون سیاست‌های مقابله با بحران تنها برای مقابله با بحران انرژی بوده است و هنوز برنامه‌ای برای تامین انرژی مطمئن و بلند مدت در کار نیست و توان قطعه سازان مرز خود رسیده است.

وی گفت: فشار مالیاتی و قیمت انرژی بالاست، زیرا اصلاح سیاست‌های صنعتی که باید انجام میشد به تاخیر افتاد و به همین دلیل دولت آلمان واتحادیه اروپا در زمینه رقابت بین المللی تحت فشار قرار گرفته اند.

نشریه هندلزبلات نیز نوشت: افزایش تورم برای تولید کنندگان خودرو و قطعه سازان چالش برانگیز است و در سال ۲۰۲۳ کمبود تراشه تولید کنندگان دچارمشکل خواهد کرد.

پاندمی کرونا در زنجیره تامین تراشه‌های مورد نیاز، از تایوان اختلال ایجاد کرد.

۶۴ درصد قطعات نیمه هادی در تراشه‌ها در تایوان تولید می‌شود و این کشور در کنار کره جنوبی، چین و آمریکا جزو تولید کنندگان عمده این قطعات به شمار می‌رود.

کد خبر 140517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha