کراس اوور جدید بازار ایران از هند می آید+جزئیات

پرشین خودرو: کراس اوور کوچک KUV 100 یکی از محصولات ماهیندرا در خطوط تولید عظیم خودرو، خواهد بود که در یک مقاله اختصاصی به بررسی ویژگی‌های آن در پرشین خودرو خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اگر به خاطر داشته باشید، ماه گذشته در خبری اعلام شد که شرکت "عظیم خودرو" قصد دارد با یک سرمایه گذاری مشترک، محصولات کمپانی خودروسازی "ماهیندرا" از کشور هند را در کشور تولید کرده و به مشتریان عرضه کند. در همین خصوص با توجه به صحبت‌های انجام شده، پیش بینی شد که یکی از محصولات احتمالی ماهیندرا برای ورود به بازار کشور، خودروی کراس اوور کوچک KUV 100 باشد که به یک معرفی اجمالی در رابطه با آن پرداختیم، اما حالا با شروع بکار نمایشگاه بین المللی اتومبیل تهران و رونمایی از محصولات جدید "ماهیندرا" برای تولید در کشور، این پیش بینی درست از آب درآمد و مشخص شد که یکی از محصولات ماهیندرا در خطوط تولید عظیم خودرو، کراس اوور کوچک KUV 100 خواهد بود که امروز قصد داریم در یک مقاله اختصاصی به بررسی ویژگی‌های آن بپردازیم. هرچند در کنار این اتومبیل دو خودروی "ماهیندرا XUV 500" و خودروی پیکاپ "اسکورپیو" نیز رونمایی شده است که در مقالاتی جداگانه به مشخصات آنان نیز خواهیم پرداخت.

 


در نگاه اول، طراحی ظاهری این اتومبیل در قسمت جلو یادآور اتومبیل معروف "سانگ یانگ تیوولی" خواهد بود که در بازار کشور مورد استقبال قرار گرفته و مشتریان زیادی را جذب خود کرده است. البته این موضوع چندان هم عجیب نیست، زیرا شرکت خودروسازی "سانگ یانگ موتورز کره جنوبی" متعلق به همین شرکت خودروساز هندی بوده و ممکن است که از طراحی محصولات سانگ یانگ در ساخت محصولات اختصاصی "ماهیندرا" نیز استفاده شود، ولی طراحان ماهیندرا با همکاریی پینین‌فارنا که آن هم زیرمجموعه شرکت "ماهیندرا" به شمار می‌آید، سعی کرده‌اند تا چهره این خودرو کاملا شبیه به سانگ یانگ تیوولی نباشد و تغییراتی بزرگ داخل آن ایجاد کرده‌اند، همچون طراحی جلوپنجره کوچک با ستون‌های جالب عمودی، چراغ‌های پیشانی کشیده تا انتهای گلگیرهای جلو که بخش قابل توجهی از آن را یک قاب مشکی رنگ تزیینی تشکیل می‌دهد و یا حتی طراحی یک ورودی بزرگ هوا بر روی مجموعه سپر اتومبیل که برای جبران اندازه کوچک جلوپنجره ساخته شده است.
درست همانند ظاهر، داخل اتومبیل هم جالب و هیجان انگیز طراحی شده است که جالب‌ترین ویژگی آن می‌تواند استفاده از 3 صندلی در قسمت جلو اتومبیل باشد که در مجموع باعث شده تا قابلیت حمل 6 سرنشین را داشته باشد. در این مدل کنسول ابزار اتومبیل متحرک بوده و می‌توان با جمع کردن آن، فضای کافی برای نشستن یک سرنشین دیگر فراهم کرد، اما در مواقع غیرضروری می‌توان کنسول را به پایین کشید و از فضای ذخیره سازی و یا تکیه گاه آرنج آن استفاده کرد، هرچند این اتومبیل در نسخه 5 صندلی هم وجود دارد که صندلی‌های جلوی آن استاندارد ساخته شده است. به غیر از این موارد، طراحی داشبورد و کنسول مرکزی اتومبیل قابل قبول بوده و یک طراحی مینیمالیستی برای راحتی استفاده دارد.
این مدل در تیپ‌های مختلف K2، K2 پلاس، K4 پلاس، K6 پلاس و K8 ساخته شده است، اما در مشخصات فنی اتومبیل فرقی نمی‌کند که شما کدام مدل را انتخاب می‌کنید، زیرا تمامی مدل‌های این خودرو با طول کلی 3700 میلی متر، عرض 1735 میلی متر، ارتفاع 1655 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2385 میلی متر ساخته شده است که ارتفاع کابین آن نسبت به زمین حدود 170 میلی متر بوده و همچنین فضای بار اتومبیل در حالت استاندارد صندلی‌ها به چیزی حدود 243 لیتر خواهید رسید که چندان عدد قابل توجهی به شمار نمی‌آید، اما باید توجه داشت که با یک اتومبیل کراس اوور 3.7 متری با قابلیت حمل 6 نفر سروکار خواهیم داشت.
با توجه بیشتر به مشخصات فنی اتومبیل، به پیشرانه محرک آن خواهیم رسید که متشکل از یک موتور 1.2 لیتری بنزینی مجهز به انژکتورهای پاشش چند نقطه تحت عنوان mFALCON G80 است که متصل به یک جعبه دنده 5 سرعته دستی بوده و قادر به تولید 82 اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 و همچنین 115 نیوتن متر گشتاور در محدوده 3500 الی 3600 دور بر دقیقه خواهد بود که پس از تولید و دریافت این نیرو توسط جعبه دنده 5 سرعته مذکور، تنها به سمت چرخ‌های محرک جلو ارسال می‌شود. اما برای مهار این نیرو در چرخ‌های اتومبیل از سیستم ترمز "دیسکی" در جلو و سیستم ترمز "کاسه‌ای" در عقب استفاده شده است. علاوه بر پیشرانه بنزینی، یک موتور دیزلی 1.2 لیتری هم وجود دارد که دارای 77 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور خواهد بود، ولی چون برنامه‌ای برای ورود آن به کشور وجود ندارد، پس کاری به کار آن نداریم.
از امکانات و ویژگی‌های ظاهر اتومبیل هم می‌توان به مجموعه رینگ‌های 15 اینچی بر روی چهار چرخ اتومبیل، چراغ‌های عقب LED، اسپویلر نصب شده در انتهای سقف، طراحی دستگیره‌های درب عقب همانند تویوتا C-HR در کنار پنجره، چراغ‌های پیشانی مدرن با یک ردیف چراغ LED در زیر آن، صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی در کنسول مرکزی مجهز به سیستم راهیاب ماهواره‌ای/ بلوتوث نسخه 4/ USB/ AUX، سیستم فرمان برقی، سیستم روشن و خاموش کردن خودکار پیشرانه برای کاهش مصرف سوخت، خروجی برق 12 ولت، لامپ روشنایی داخل کابین LED و... اشاره داشت که برای خودروی کراس اوور کوچک "ماهیندرا KUV 100" قابل قبول هستند، هرچند برخی از این امکانات بر روی مدل‌های خاص اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد که در نسخه فول آپشن می‌توان از تمامی این امکانات بهره‌مند شد.
در پایان باتوجه به ادعای شرکت عظیم خودرو و آقای "بابک وطن خواه" به عنوان مدیرعامل این شرکت، محصولات کراس اوور "ماهیندرا" با رنج قیمت 50 الی 60 میلیون تومان وارد خط تولید خواهد شد، اما باید منتظر واکنش بازار بود که آیا مشتریان ایرانی واکنش مثبتی به ماشین‌های "هندی" خواهند داشت یا خیر.

کد خبر 85692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha