«ماهیندرا» با 3 خودروی جدید الکتریکی به بازار برقی ها می آید

پرشین خودرو: ماهیندرا، تنها سازنده وسایل نقلیه الکتریکی در کشور هند که اخیرا 3 محصول شاسی بلند و پیکاپ آن در نمایشگاه اتومبیل تهران رونمایی شده است، اعلام کرد که تا سال 2020 میلادی قصد دارد 3 خودروی کاملا الکتریکی جدید را آماده عرضه به مشتریان خود کند.

به گزارش پرشین خودرو، مدیر کل بخش اتومبیل‌های الکتریکی ماهیندرا در مصاحبه اخیر خود با رسانه‌های محلی هند اعلام کرد: ما طراحی و تولید 3 محصول کاملا جدید الکتریکی را در برنامه ریزی شرکت خود داریم که دارای عملکرد و کارایی بسیار خوبی هستند و سعی می‌کنیم تا سال 2020 میلادی آماده عرضه به مشتریان شوند.
در ادامه طبق ادعای منابع خبری، انتظار می‌رود که 3 محصول کاملا الکتریکی جدید ماهیندرا در قالب خودروهای شاسی بلند و کراس اوور ظاهر شوند که محدوده رانندگی آنان به ترتیب معادل 350 کیلومتر، 300 کیلومتر و همچنین 250 کیلومتر خواهد بود که سریع‌ترین نسخه آن قادر به ثبت شتاب صفر تا صد 8 ثانیه است.
این موضوع در حالی مطرح شد که در سیاست‌های داخلی کشور هند آمده است که تا سال 2030 میلادی، تنها فروش ماشین‌های تمام الکتریکی در این کشور مجاز خواهد بود و فعالیت ماشین‌های استاندارد بنزینی و یا دیزلی بخاطر آلایندگی‌های زیست محیطی، به طور کامل متوقف خواهد شد و یا حداقل کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی با آلایندگی بسیار پایین اجازه فعالیت در کشور هند را خواهند داشت. البته این موضوع تنها شامل حال کشور هند نمی‌شود و چندین کشور اروپایی و آسیایی نیز اعلام کرده‌اند که تا چند سال آینده، فعالیت ماشین‌های بنزینی و دیزلی را به شدت محدود خواهند کرد که قطعا یک چالش بزرگ برای خودروسازان بزرگ جهانی خواهد بود.
در حال حاضر ماشین‌های تمام الکتریکی قیمت بالایی در بازار دارند، اما تولید کنندگان هندی بر این باور هستند که تا سال 2020 میلادی، باتری‌ها به میزان قابل توجهی ارزان‌تر از امروز خواهد شد و همین موضوع باعث می‌شود تا هزینه وسایل نقلیه الکتریکی مقرون به صرفه‌تر باشد.

کد خبر 86154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha