خودروی مرسدس بنز هیتلر در آمریکا حراج شد+تصویر

پرشین خودرو:این خودرو زره پوش و دارای شیشه‌های ضدگلوله است و می تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند، سرعتی که در آن زمان دستاورد قابل توجهی محسوب می‌شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازیورونیوز، خانه حراج «Worldwide Auctioneers» مستقر در ایالت آریزونای آمریکا اعلام کرد که قصد دارد یکی از خودروهای آدولف هیتلر را به حراج بگذارد.


این خودرو «Mercedes-Benz 770K Grosser Offener Tourenwagen» نام دارد و در حال حاضر تنها پنج نمونه از آن در جهان موجود است.

حراج این خودرو در ماه آینده برگزار خواهد شد و تخمین زده می‌شود که اتومبیل هیلتر به قیمتی بیش از ۷ میلیون دلار فروخته شود.

این خودرو زره پوش و دارای شیشه‌های ضدگلوله است و می تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند، سرعتی که در آن زمان دستاورد قابل توجهی محسوب می‌شد.

هیتلر از این مرسدس بنز طی سالهای ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۱ میلادی برای شرکت در رژه‌ها و دیگر برنامه‌های مهم استفاده می‌کرد و در این مدت نیز اریک کمپکا، افسر گشتاپو رانندگی آن را بر عهده داشت.

این خانۀ حراج ۵۴ صفحه سند حاوی مدارکی مربوط به دستور ساخت و استفاده از این خودرو توسط هیتلر در زمان جنگ جهانی دوم را منتشر کرده است.

بر اساس این اسناد، پس از سال ۱۹۴۱ میلادی این خودرو برای انجام تعمیرات، به محل دیگری فرستاده می‌شود و پس از آن تا پایان جنگ هیچ اطلاعاتی دربارۀ محل استفاده از آن یافت نشده است.

در لابه‌لای این اسناد، نامه‌هایی وجود دارد که توضیح می‌دهد چگونه در پایان جنگ، این خودرو به دست نیروهای متفقین افتاده و در شهر «لو آور» فرانسه توسط نیروهای آمریکایی استفاده می‌شده است.

اتومبیل هیتلر پس از جنگ به سازمان کهنه سربازان جنگهای خارجی آمریکا (VFW) اهداء شد تا از آن در رژه‌های نظامی آمریکا استفاده شود.

پس از آن برای سالها در گاراژ باقی ماند تا اینکه بار دیگر در سال ۱۹۷۶ کشف شد و نگاهها را به سوی خود جلب کرد، سپس بطور کامل بازسازی و به موزه اتومبیل‌های تاریخی شیکاگو منتقل شد.

خودروی هیتلر در ادامۀ سفر پر ماجرای خود به مالک هتل و کازینوی ایمپریال پالاس در شهر لاس وگاس آمریکا فروخته شد و درنهایت نیز به دست مجموعه‌داری اروپایی که مالک چندین خودروی کلاسیک مرسدس بود رسید.

این خودرو تا کنون در چند موزه و نمایشگاه در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است.

برگزار کنندگان این حراج اعلام کرده‌اند که قصد دارند ۱۰ درصد از بهای فروش آن را برای آموزش مردم درباره هولوکاست و اینکه چگونه می‌توان از وقوع فاجعه‌ای مشابه جلوگیری کرد، صرف کنند.

به تازگی دیگر وسایل متعلق به هیتلر نیز به حراج گذاشته شد از جمله شماری از عکس‌های او که قبلا هرگز منتشر نشده بود، تلفن قرمز او و برخی از نقاشی هایش.

 

کد خبر 87046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha