جابه جایی بیش از 140 هزار مسافر در 2 روز

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود شرایط بدی جوی و بارش سنگین برف در 48 ساعت گذشته بیش از 140 هزار نفر از مردم در مسیرهای ریلی کشور جابجا شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، سعید محمدزاده  یادآور شد که این تعداد مسافر در مجموع با 382 رام قطار در شبکه ریلی کشور و در مسیرهای مختلف جابجا شده اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با بارش برف سنگین در بیشتر نقاط کشور مراجعه مردم برای استفاده از قطارهای مسافری افزایش قابل توجهی داشت و راه آهن ارائه خدمات به هموطنان را در اولویت مهم خود قرار داد.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: متوسط تاخیر قطارها در مبدا کمتر از 30 ثانیه و تاخیر ورود قطارهای ما به ایستگاه کمتر از 23 دقیقه است، اما به علت رعایت مسایل ایمنی در این شرایط تاخیر قطارها به ایستگاه در 2 روز اخیر افزایش یافت زیرا در جاهایی که سرعت قطار باید 140 کیلومتر باشد به حدود 30 کیلومتر کاهش یافت اما سیر هیچ قطاری در شبکه لغو نشد.
وی گفت: با توجه به محدویت های ارائه خدمات هوایی و جاده ای تقاضا برای سوار شدن به قطار افزایش قابل توجهی داشت و حتی در برخی از مسیرها 2 برابر ظرفیت قطار، مردم سوار این وسیله نقیله شدند.
 بارش سنگین برف که از شامگاه هفتم بهمن ماه در تهران آغاز شد، انجام پروازها در فرودگاه های مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را مختل کرد و این موضوع باعث شد تا مردم در این مدت به استفاده از قطار گرایش بیشتری از خود نشان دهند.

کد خبر 89693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha