قیمت سازی از دلالان خودرو به خرده مالکان رسید!+سند

بازار خودرو در سال‌های اخیر که قیمت خودرو افزایش افسار گسیخته‌ای داشته و تبدیل به کالایی برای حفظ ارزش رو به کاهش ریال شده است، شاهد رفتارهایی بودیم که در بسیاری از کشورهای پیشرفته جرم محسوب می‌شود و ارتکاب آن به خصوص به صورت سازمان یافته با احکام سنگین قضایی مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در طول دو سال گذشته که به دلایل مختلف امکان دسترسی عموم مردم به خودرو بسیار سخت‌تر از قبل شده است و به خودرو نیز بیش از گذشته به چشم کالای سرمایه‌ای نگریسته می‌شود اتفاق‌هایی در بازار رخ داده است که هم وجدان انسان را می‌خراشد هم اینکه حامل پیام انحطاط اخلاقی بخش بزرگی از جامعه است.

دست‌کاری قیمت خودرو در یکی دو سال گذشته آنهم به صورت سازمان‌یافته از کارهایی بود که با سوءاستفاده از پلتفرم‌های آگهی آنلاین و عدم وجود ساختار مناسب نظارتی این وبسایت‌ها رخ داد.

تا پیش از این چنین آگهی‌هایی را تنها از سوی دلالان بزرگ بازار خودرو و نوچه‌های آنها در فضای مجازی شاهد بویم اما در کمال تاسف این رویه به خرده مالکان نیز سرایت کرده است.

طبیعتا به دلال جماعت نمی‌شود خرده گرفت که چرا برای اندکی سود بیشتر دست به هر کاری می‌زند چون آنان برای کسب منافع مالی از احتکار کالای اساسی تا خرید و فروش اعضای بدن را انجام می‌دهند.

اما ما را چه شده است که تنها به خاطر اینکه تصور می‌کنیم خودروی زیر پایمان کمتر از ارزش واقعی قیمت خورده است دست به قیمت سازی در فضای مجازی و تهییج دیگران برای تکرار این کار ضداجتماعی می‌زنیم؟

بر ما که از ابتدا حلال و حرام را از کنار سفره پدر و مادر آموختیم چه گذشت که این چنین خودخواهانه به دلیل منافع شخصی چند میلیونی دست به هر کار خلاف عرف و قانونی می‌زنیم؟

شرایط اجتماعی و اقتصادی برایمان سخت شده است، با انواع گرفتاری‌های روحی و روانی دست به گریبان هستیم و اخبار بد از هر سو به صورت ما سیلی می‌زند اما هیچ یک از این‌ها مجوزی برای دست‌کاری بازار به صورت گروهی و با هدف منفعت شخصی نیست.

امیدوارم به خودمان بیاییم و یک لحظه بی‌اندیشیم اگر بنا باشد هر گروهی به لطف وجود گروه‌های تلگرامی و واتس‌اپی پرتعداد، قیمت کالای مورد علاقه و تحت تملک خود را با قیمت سازی دسته جمعی در آگهی های اینترنتی دست‌کاری کند، آن‌گاه سنگ روی سنگ بند می‌شود!؟

 

 

آگهی خودرو

 

 

چت گروه شاهین سواران در تلگرام

 

کد خبر 138436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha