جدیدترین محصول ایران خودرو اولین تست قرارداد همکاری ISQI با نست چین

پرشین خودرو: در قرارداد شرکت ISQI با شرکت NAST چین ابعاد گسترده ای در حوزه تست خودرو دیده شده و تمام فرصت ها برای تقویت ابعاد تکنولوژیک کار و دانش فنی در نظر گرفته شده و در قرارداد گنجانده شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اشکان گلپایگانی مدیر عامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ( ISQI) در نشستی با خبرنگاران جزئیاتی از همکاری مشترک این شرکت با شرکت NAST چین و هدف گذاری برای توسعه ایمنی و کیفیت در خودروها را تشریح کرد.

وی افزود: در راستای قرارداد همکاری ISQI با شرکت NAST چین، اولین خودرو برای انجام تست ایمنی و عملکردی جدیدترین محصول ایران خودرو خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ISQI با اشاره به مذاکرات و تفاهمات اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد با شرکت NAST چین گفت: نزدیک به یک دهه از همکاری شرکت بازرسی کیفیت با شرکت NAST چین می گذرد و در این مدت ارتباطات قوی تری با این شرکت برقرار شده است و در نهایت منجر به قراردادی با ضوابط و چارچوب مشخص با این شرکت شده است.

وی همکاری با شرکت تست NAST چین را فرصتی برای صنعت خودرو در حوزه توسعه کیفیت و ایمنی خودروها دانست و اظهار داشت: در شرایطی که به جهت تحریم ها ارتباط خودروسازان با شرکتهای اروپایی در حوزه تست و آزمون های کیفی وایمنی خودروها قطع شده است دغدغه ای بزرگ برای شرکتهای خودروساز و نظام استانداردسازی در کشور بوجود آمد که به دلیل ضعف در این حوزه و نبود امکانات تست خودرویی در پیاده سازی استانداردها با مشکل مواجه خواهیم شد به همین منظور شرکت ISQI با در دستور کار قرار دادن این مساله و تلاش مضاعف توانست با حفظ شرایط گذشته، همکاری گسترده تری را با شرکت بزرگ NAST چین آغاز نماید تا خلاء شرایط بوجود آمده در صنعت خودرو را به نحوی پر کند.

گلپایگانی هدف اصلی از برگزاری این نشست را علاوه بر ارائه جزئیاتی از همکاری با شرکت تست NAST چین، آشنایی با ابعاد مجموعه حرفه ای این شرکت در زمینه آزمون تست خودرو و قابلیت و امکانات آنها در حوزه تکنولوژی اعلام و تاکید کرد: سالهاست تلاش فراوانی برای ایجاد مرکز آزمون جاده ای خودرو در ایران صورت می گیرد اما به دلیل محدودیت های متعدد و عدم حمایت ملی از این پروژه تاکنون نتیجه کلی از اجرای آن حاصل نشده است.

مدیر عامل شرکت ISQI در ادامه با اشاره به برخی قابلیت های شرکت نست ( NAST ) چین گفت: شرکت نست یکی از کامل‌ترین شرکت‌های تست خودرو و مجهز به دستگاه‌های به روز است این شرکت حدود ۲۲ سال است که در زمینه تست خودرو و آزمون های مختلف کیفیت و ایمنی فعالیت می‌کند و صلاحیت این شرکت توسط ادازه نظارت بر کیفیت دولت چین و وزارت صنعت و فن آوری اطلاعات، وزارت حمل و نقل و حفاظت از محیط زیست چین تائید شده است.

 



گلپایگانی با اشاره به وجود 14 آزمایشگاه مختلف در شرکت نست چین افزود: شرکت نست چین صلاحیت انجام 690 استاندارد در 770 زمینه مختلف را داشته و دارای آزمایشگاههای متعددی در حوزه تست قطعات و محصولات مختلف خودرو و ماشین آلات بوده و قابلیت انجام آزمون برای خودروهای شخصی، حمل و نقل عمومی، موتورسیکلت، موتور، شاسی، تجهیزات بدنه و قطعات خودرو و خودروهای نظامی است.

به گفته وی این شرکت در توسعه و طراحی قابلیت های زیادی در پیش بینی کرده که هم امر منجر به تغییرات و خروجی های قابل توجهی در شرکتهای خودروساز چینی شده است.

وی گفت: هم اکنون 17 برند خارجی و 70 برند چینی محصولات خود را در شرکت NAST چین تست می کنند این شرکت دارای 1611 مجموعه و ابرازآلات مدرن و آزمایشگاههای مونتاژ خودرو، موتور، تست کامل خودرو، تصادف و ایمنی و آلایندگی و آزمایشگاه الکتریکی و انرژی نو و کالیبراسیون است.

گلپایگانی با اشاره به قرارداد شرکت بازرسی کیفیت با شرکت نست چین تاکید کرد: ابعاد قرارداد شرکت ISQI با شرکت نست چین در حوزه تایید نوع خودرو و قطعات، تطابق تولید ( COP)، صدور گواهینامه های CCC و E-MARK توسط شرکت چینی و تبادل فن آوری در حوزه آزمون و پیشرفت و استانداردها، مقررات و فرایند بازرسی COP، مشارکت در طرح آزمون جاده ای و سرمایه گذاری مشترک است.

وی با اشاره به موضوع سرمایه گذاری این شرکت چینی گفت: با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد تنها استاندارد ایمارک را می پذیرد و چینی ها معتقدند برای دریافت این استاندارد باید هزینه ای به کشورهای اروپایی بپردازد بر اساس مذاکرات صورت گرفته و مقرر شده تا مبلغی از سوی چینی ها در مرکز آزمون جاده ای ایران سرمایه گذاری شود بنابراین براساس تفاهم انجام شده به محض لغو محدودیت‌ها و تحریم‌ها این شرکت از نظر مالی، تجهیزات و تکنولوژی در کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تصریح کرد: در قرارداد شرکت ISQI با شرکت نست چین ابعاد گسترده ای دیده در حوزه تست خودرو دیده شده و تمام فرصت هایی که می توان برای تقویت ابعاد تکنولوژیک کار و دانش فنی در نظر گرفته شود در قرارداد گنجانده شده است.

گلپایگانی در ادامه به آخرین وضعیت مرکز آزمون جاده ای خودرو و تاخیر 14 ساله در راه اندازی مرکز آزمون جاده ای پرداخت و گفت: پروژه آزمون جاده ای برای ایران یک پروژه مهم و ملی است و عزمی فراتر از همکاری صنعت خودرو را می طلبد.

وی با اشاره به عدم وجود عزم ملی در راه اندازی پروژه مرکز آزمون جاده ای افزود: هر زمان پروژه نیاز به حمایت دولت داشته متاسفانه حمایتی از سوی دولت صورت نگرفته است در حالی که هم اکنون راه اندازی مرکز آزمون جاده ای نیازمند حداقل هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

مدیر عامل شرکت ISQI در ادامه با اشاره به همکاری صورت گرفته و ارسال خودروها به مرکز آزمون تست نست چین گفت: اولین خودرو برای انجام تست به این مرکز جدیدترین محصول ایران خودرو خواهد بود.

گلپایگانی در پایان با اشاره به بخشی از قرارداد و تبادل دانش و تکنولوژی میان دو شرکت، افزود: در راستای قرارداد صورت گرفته ظرف هفته آینده اولین تیم از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای آموزش های آلایندگی خودروهای سواری و موتورسیکلت به مرکز تست نست چین اعزام می شوند.

کد خبر 109168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha