آمپر قیمت باتری با افت تقاضا، افتاد

پرشین خودرو: مجوز واردات و ترخیص 17 هزار باتری از گمرکات کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در روزهای اخیر اخبار مربوط به وجود حدود 10 هزار کانتینر قطعه یدکی در گمرکات سوژه داغ رسانه ها شده است این موضوع از زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که اعلام شد از این 10 هزار کانتینر، سه هزار کانتینر آن مربوط به خودروسازان است که بنا به اعلام گمرک تا آخر اسفند ماه شرکتها فرصت دارند تا این قطعات را ترخیص کنند.

این اتفاقات در خصوص دپو این تعداد قطعه یدکی در حالی مطرح می شود که همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی و آغاز موج سفرها یکی از مهمترین برنامه های صاحبان خودروها پیش از سفر، بازرسی خودروها و رفع عیوب احتمالی خودروهاست که معمولا مصرف قطعات یدکی در مراکز خدماتی و تعمیراتی خودروها را افزایش می دهد.

در میان قطعات یدکی خودروها، باتری نیز جزء اقلامی است که در نیمه اول امسال به دنبال کاهش تولید و واردات و عدم تامین نیاز بازار داخل با افزایش 120 درصدی قیمت مواجه شد در حالی که در روزهای پایانی سال به رغم مصرف بالای سایر اقلام قطعه یدکی، مصرف باتری با گذشت پیک مصرف، با افت تقاضا و کاهش قیمت همراه شده است.


افت 2500 تومانی قیمت هر آمپر باتری خودرو

به گفته نایب رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری در کشور، پس از آنکه در 5 ماهه نخست سال قیمت باتری افزایش 120 درصدی را تجربه کرد به تدریج با کاهش مصرف و تامین نیاز بازار قیمت باتری با کمی افت همراه شد به طوری که با گذر از فصل زمستان در برخی انواع باتری قیمت هر آمپر حدود 2500 تومان کاهش داشته و به کمتر از 6100 تومان رسیده است.

تقی علی اکبری در گفت گو با خبرنگار پرشین خودرو، با ابزار بی اطلاعی از سهم باتری های وارداتی از هزاران کانتینر قطعه یدکی موجود در گمرکات گفت: هر چند بر اساس لیستی که به اتحادیه اعلام شده در میان اقلام قطعات یدکی، نام باتری ثبت نشده اما اخیرا برای واردات و ترخیص 17 هزار باتری از گمرکات مجوز صادر شده است.

 



وی همچنین با اشاره به افت تقاضا در بازار باتری در ایام پایانی سال، خاطر نشان کرد: البته بازار باتری نیز همچون سایر اقلام مصرفی بر اساس عرضه و تقاضاست اما بر خلاف افزایش مصرف سایر اقلام قطعه یدکی در روزهای پایانی سال ، بازار باتری رونق چندانی ندارد و با افت تقاضا، بازار باتری نیز با رکود در خرید و فروش همراه می شود از این رو هم اکنون تولیدات داخلی پاسخ گوی نیاز بازار است.

به گفته نایب رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری در روزهای اخیر با افت تقاضا، قیمت باتری در بازار با درصدی کاهش همراه شده است.


پیش بینی قیمت باتری در سال آینده

علی اکبری همچنین با اشاره به تاثیر قیمت سرب در هزینه تولید باطری، تحویل باتری فرسوده در مقابل دریافت باتری جدید را الزامی برای تامین سرب مورد نیاز تولیدکنندگان و کاهش هزینه ها دانست و گفت: سالیان سال است که دریافت باتری فرسوده در مقابل ارائه باتری نو جزء شروط کارخانجات تولیدی است اما زمانی که سرب گران می شود نقش این الزام پر رنگ تر می شود از این رو با افزایش قیمت سرب امکان دریافت باتری جدید تنها با تحویل باطری اسقاطی ممکن می شود.

وی در پایان با توجه به افت قیمت باتری در خصوص تداوم افت قیمت در سال آینده گفت: در حال حاضر نمی توان در خصوص قیمت باتری در سال آینده اظهار نظر و پیش بینی دقیقی کرد چرا که این جریان بستگی به بازار عرضه و تقاضا دارد که چه سرنوشتی را برای قیمت این کالا رقم خواهد زد.

کد خبر 111721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha