کد خبر 115837
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
شیلی 100 اتوبوس الکتریکی از BYD دریافت کرد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی «بی وای دی» موفق شده 100 دستگاه اتوبوس تمام الکتریکی در اختیار سیستم حمل و نقل عمومی کشور شیلی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، جالب توجه است که پیش از این کشور ژاپن که خود به تنهایی بخش قابل توجهی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان همچون تویوتا، مزدا، میتسوبیشی، نیسان، سوزوکی، اینفینیتی، هوندا، آکورا، ایسوزو و... که هرکدام به عنوان خودروسازان مطرح جهانی به شمار می‌رود را در خود جای داده است. اما با این وجود کشور ژاپن 10 دستگاه اتوبوس تمام الکتریکی از کشور چین و شرکت خودروسازی "بی وای دی" سفارش داده و موفق به دریافت آنان برای استفاده در جزیره "اوکیناوا" شده است و عملکرد چشمگیر اتوبوس های تمام الکتریکی "بی وای دی" باعث شده تا فعالیت این اتوبوس در کشور ژاپن محدود نباشد و به دیگر کشورهای بزرگ جهانی، از جمله کشور هند و یا حتی کشورهای نوردیک نیز سرایت کند. حال اخیرا خبر رسیده است که کشور "شیلی" نیز 100 دستگاه از اتوبوس های الکتریکی "بی وای دی" را برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی خود درخواست کرده است.

وزیر حمل و نقل و ارتباطات راه دور کشور شیلی به همراه وزرای انرژی و محیط زیست این کشور در دیدار خود با نمایندگان کمپانی خودروسازی BYD چین، روز چهارشنبه معادل 100 دستگاه اتوبوس برقی جدید را از کمپانی خودروسازی BYD در بندر "سن آنتونیو" دریافت کردند و مورد استقبال هیئت وزیران شیلی قرار گرفتند.

 

بی وای دی



باتوجه به آخرین اطلاعات بدست آمده از سوی منابع خبری، کمپانی خودروسازی BYD موفق به تحویل 10 دستگاه اتوبوس تمام الکتریکی از نوع K9 به کشور شیلی شده است و این برند دقیقا همان اتوبوس های تمام الکتریکی خواهد بود که در اختیار ژاپن، هند، کشورهای نوردیک و یا حتی در آینده نه چندان دور در اختیار ایالات متحده آمریکا قرار خواهد گرفت که همین موضوع می‌تواند دلیلی قانع کننده بر کیفیت و عملکرد بسیار خوب محصولات BYD در سطح بین المللی باشد.

جالب است بدانید که اتوبوس های تمام الکتریکی K9 دارای طول کلی حدودا 12 متری بوده و می توانند محدوده حرکت 250 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری های خود و حمل حداکثر 39 سرنشین با میانگین وزن را داشته باشد.
 

کد خبر 115837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha