پیشبرد پروژه مرکز آزمون جاده ای در گرو تلاش سهامداران اصلی

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک ایران گفت: تا زمانی که در روند پروژه بزرگ آزمون جاده ای خودرو و تایر، مهمترین سهامداران مشارکت نکنند هر گونه تلاش برای پیشبرد آن بی نتیجه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در شرایطی که بزرگترین خودروسازان و تولیدکنندگان تایر دنیا مراکزی را برای تست محصولات خود در اختیار دارند خلاء این مرکز کماکان در صنعت خودرو و تایرسازی ایران وجود دارد این در حالی است که با توجه به برنامه ریزی های گسترده ای که برای توسعه تکنولوژیکی صنعت تایر و بومی سازی دانش فنی این صنعت را در دستور کار قرار گرفته است، ایجاد مرکز تست جاده ای خودرو و تایر یکی از ابزارهای اصلی تحقق این اهداف به شمار می رود و در شرایط فعلی کشور به طور قطع یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

پروژه مرکز آزمون جاده ای خودرو بیش از یک دهه است که با مشارکت سهامداران بزرگی چون خودروسازان، تایرسازان و شرکت بازرسی کیفیت آغاز شده است اما همچنان با گذشت سالها حتی فاز اولیه این پروژه نیز اجرایی نشده است در حالی که به گفته سعید تقوایی مدیرعامل شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک ایران، وجود چنین مرکزی که امکان آزمون های جاده ای خودرو و تایر را فراهم نماید در شرایط کنونی اجتناب ناپذیر است.

در حالی مدیرعامل شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک ایران ایجاد این مرکز را یک ضرورت برای صنعت خودرو و تایرسازی کشور می داند که به گفته وی هم اکنون بالای 56 درصد از سهام مرکز آزمون جاده ای متعلق به دو شرکت ایران خودرو و سایپا است بنابراین تا زمانی که مهمترین سهامداران این پروژه بزرگ در آن مشارکت نکنند هر گونه تلاش برای عملیاتی شدن آن نتیجه ای را در بر نخواهد داشت.

 

آزمون جاده ای



سعید تقوایی در همین زمینه به خبرنگار پرشین خودرو گفت: نبود مشارکت سهامداران اصلی چون ایران خودرو و سایپا در پروژه ای با این عظمت و این حجم از سرمایه وعدم امکان تامین سرمایه لازم توسط سهامداران اصلی به تبع موجب متوقف این پروژه می شود.

وی معتقد است در شرایطی که به دلیل عدم تامین سرمایه پروژه آزمون جاده ای متوقف شده باید شرکتهای خودروسازی پاسخ دهند که چرا در شرایطی وجود مرکز آزمون جاده ای ضرورت بیشتری دارد از مشارکت و همراهی برای اجرای این پروژه شانه خالی می کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک ایران همچنین با تایید نقش مشکلات مالی خودروسازان در عدم تزریق سرمایه لازم به این پروژه، به حضور صنعت تایر در پروژه آزمون جاده ای اشاره کرد و گفت: در کنار سهامداران اصلی این پروژه شرکت آرتاویل تایر تنها شرکتهای تولیدی تایر است که به عنوان سهامدار در این پروژه مشارکت دارد.

تقوایی در پایان با توجه به ایجاد مرکز تست تایر در شرکت تحقیقات لاستیک ایران خاطرنشان کرد: به رغم ایجاد مرکز آزمون تایر در شرکت تحقیقات لاستیک، تاکنون پیست میدانی در این ارتباط راه اندازی نشده است هر چند با وجود پیست میدانی شرکت بارز بسیاری از تست های لازم در پیست میدانی این شرکت انجام می شود.

کد خبر 115923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha