توزیع نامناسب موجب افزایش قیمت روغن موتور در بازار شد

در حالی سازمان حمایت مجوز افزایش 50 درصدی روغن موتور را صادر کرد که به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان روغن و تایر، عدم توزیع مناسب از سوی تولیدکنندگان عاملی برای فشار بر بازار و دریافت مصوبه افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت بوده است.

به گزاش خبرنگار پرشین خودرو، این هفته پس از درخواست های مکرر تولیدکنندگان روغن موتور، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با صدور بخش‌نامه‌ای مجوز افزایش قیمت 50 درصدی روغن‌ موتورهای دیزلی و 40 درصدی روغن‌ موتورهای بنزینی را برای مصرف داخلی این محصولات صادر کرد.

در همین زمینه رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن با اشاره به رشد قیمت روغن موتور در بازار گفت: در حال حاضر قیمت روغن موتور به دلیل عدم توزیع مناسب، در بازار افزایش یافته است و به نظر می رسد نحوه توزیع نامناسب کارخانجات با هدف دریافت مصوبه افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت بوده است.

داوود سعادتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به عدم افزایش رسمی قیمت روغن موتور در سال جاری، به آخرین مصوبه افزایش قیمت روغن موتور و درخواست افزایش 100 درصدی قیمت در سال 98 اشاره و تصریح کرد : پس از درخواست قیمتی تولیدکنندگان و موافقت سازمان حمایت با افزایش 60 درصدی روغن موتورهای دیزلی و 70 درصدی روغن موتورهای بنزینی در سال 98، تا کنون این سازمان با درخواست تولیدکنندگان روغن موتور موافقت نکرده بود و موافقت اخیر سازمان حمایت با افزایش 50 درصدی قیمت روغن موتور به دلیل درخواست مکرر تولیدکنندگان در سال جاری بوده است.

 

روغن موتور


با ادامه توزیع نامناسب مجوز افزایش 50 درصدی قیمت نیز چاره بازار نخواهد بود

وی با توجه به تاثیر مصوبه افزایش قیمت روغن موتور بر بازار این کالا تاکید کرد : در صورت توزیع مناسب تولیدکنندگان بازار روغن موتور تا حدودی به تعادل قیمتی خواهد رسید اما چنانچه با وجود مصوبه افزایش قیمت نحوه توزیع شرکتها نامناسب باشد مشکل بازار روغن موتور و افزایش بیشتر قیمت ها در بازار رخ خواهد داد.

سعادتی نژاد خاطر نشان کرد: هم اکنون اختلاف قیمت روغن موتور در بازار با نرخ مصوب کارخانجات به حدود 20 درصد رسیده است و این اتفاق به دلیل کمبود در برخی انواع روغن موتورها و نحوه توزیع شرکتهاست که بر رشد قیمت روغن موتور در بازار دامن زده است.

کد خبر 127697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha