افزایش 18 درصدی تولید انواع خودرو سواری در 11 ماه

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: تولید انواع خودرو سواری در 11 ماهه امسال 18 درصد رشد داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، سعید زرندی، با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه امسال تعداد 830 هزار دستگاه انواع خودرو سواری در کشور تولید شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعتدر ادامه با اشاره به رشد تولید در بسیاری از صنایع اصلی در حوزه صنعتی و معدنی گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری، لوازم خانگی با 38 درصد رشد، شمش آلومینیوم 54 درصد، فولاد هفت درصد و سیمان بیش از 12 درصد رشد را شاهد بوده ‌است.

وی میزان تولید در صنعت لوازم خانگی را بیش از چهار میلیون دستگاه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، در بخش فولاد خام 26 میلیون تُن، سیمان 63 میلیون تُن و شمش آلومینیوم 394 هزار تن در 11 ماه امسال تولید شد.

 

سیعد زرندی


زرندی ادامه داد: در این مدت چرم، الکتروموتور، سموم دفع آفات نباتی آلومینیا، ظروف چینی با کاهش تولید مواجه بوده ‌است.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود از تصویب 135 طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیئت سرمایه گذاری خارجی خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد 64 درصدی رشد در تعداد این طرح‌ها هستیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین در این مدت شش هزار و 400 واحد جدید به بهره برداری رسیده که به لحاظ تعدادی هفت درصد رشد داشته است.

بر اساس توضیحات زرندی، در این بازه زمانی صدور پروانه صنفی 52 درصد رشد داشته است؛ همچنین تعداد 588 هزار مجوز صنفی و بالغ بر 30 هزار نماد الکترونیکی صادر شده است.

وی در پایان به افزایش بازرسی از واحد‌های صنفی اشاره و خاطرنشان کدر: در 11 ماه امسال بیش از سه میلیون بازرسی و کنترل واحدهای صنفی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.
 

کد خبر 130651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha