کد خبر 131730
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
شمال غرب کشور باران می آید

امروز سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و زاگرس و نوار شرقی کشورمان فعال است.

به گزارش پرشین خودرو، براساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی در برخی مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران و تا حدودی گلستان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد را در ساعات بعداز ظهر خواهند داشت.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، این شرایط را در برخی مناطق زاگرس نشین و مرکز کشورمان به خصوص غرب استان اصفهان، مرکزی، لرستان، قم و همدان و مناطقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و حتی مناطقی از استان فارس نیز پیش بینی می‌ شود.

برای فردا و پس فردا این شرایط کماکان ادامه پیدا می‌کند به ویژه اینکه بارش‌ها در مناطق مرکزی دامنه‌های زاگرس تقویت می‌شوند و به لحاظ شرایط دمایی در بخش‌های شمالی کشورمان کاهش دما اتفاق می‌افتد به خصوص در استان‌های ساحلی دریای خزر که بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش برآورد شده که البته در استان اردبیل این کاهش دما تا ۱۸ درجه نیز پیش بینی شده است.

به لحاظ شرایط وزش باد نیز پیش بینی شده است کماکان وزش باد پدیده مهم در بخش‌های شرقی کشورمان باشد در استان‌های واقع در شرق کشور مانند خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود که این گرد و خاک در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخوردار است.

آب‌های شمالی مواج و متلاطم است و این شرایط در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز پیش بینی می‌شود.

خاطرنشان می شود: امروز در پایتخت به ویژه در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب باز هم احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را خواهیم داشت و طی دو سه روزه آینده نیز شرایط ادامه دارد و دما در گرمترین ساعات به حدود ۳۰ درجه می‌رسد.

کد خبر 131730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha