واکنش مدیرعامل سایپا به مقایسه صنعت خودرو با موشک سازی + فیلم

برای اولین بار در ماه های اخیر، یکی از مدیران رده بالای صنعت خودرو کشور در واکنش به اینکه چرا صنعت خودروسازی نسبت به صنایع موشک سازی عقب ماندگی بسیاری دارد، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در یکی دو سال اخیر و پس از بروز مشکلات گسترده در صنعت خودرو و ایرادات گسترده کمی و کیفی در تولید خودروهای داخلی سوالاتی در خصوص تفاوت صنعت خودرو و صنایع موشک سازی به وجود آمد و وارد رسانه های کشور شد.

این سوال به خصوص پس از ابراز تمایل نهادهای نظامی برای ورود به صنعت خودرو و انتقال سرریز تکنولوژی های موشکی به این صنعت، بارها و بارها از سوی مقامات نظامی، سیاسی و دولتی مطرح شد.

هر چند سوال ها در قالبی متفاوت مطرح می‌شد اما مضمون همگی آنها یک چیز بود.

چرا در حالی که صنایع نظامی ما با تکیه بر توانمندی داخلی موفق به ساخت موشک های پیشرفته شدند اما این پیشرفت در صنعت خودرو رخ نداده است؟

هر چند بسیاری از رسانه ها و کارشناسان در حد توان خود سعی در تشریح تفاوت های این دو صنعت داشتند اما هیچ گاه مدیران رده بالای صنعت خودرو به این سوال نپرداختند.

برای اولین بار مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با ارائه توضیحاتی در این خصوص و تفاوت های موشک سازی و خودروسازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

محمدعلی تیموری که در جمع تعداد زیادی از قطعه سازان ایرانی سخن می‌گفت با اشاره به سوالات زیادی که همواره در خصوص اینکه چرا در صنایع موشکی موفق هستیم اما در خودروسازی خیر؟ تصریح کرد: اولین تفاوت این است که در صنایع نظامی و موشکی، انسان های متعهد، متخصص و ایثارگر مشغول فعالیت هستند که جانشان را هم می دهند و این روحیه را باید در صنعت خودروسازی نیز تقویت کنیم و انسان هایی را انتخاب کنیم که این روحیه را داشته باشند و جانشان را برای تولید بدهند.

وی از تفاوت در فضای کسب و کار بی صنعت خودروسازی و صنایع موشکی به عنوان دومین تفاوت یاد کرد و افزود: فضای کسب و کار صنعت خودرو آرام‌ نیست اما در صنایع نظامی محیط آرام و 100درصد تمرکز برای تولید و پیشرفت است.

مدیرعامل گروه سایپا " مقوله امنیت" را سومین نکته در تفاوت این دو صنعت عنوان کرد و گفت: در صنایع موشکی کالایی که امنیت مردم را تامین می‌کند می‌تواند اقتصادی نباشد اما خودروساز باید کالایی تولید کند که مردم حق انتخاب آن را دارند. بنابراین وظیفه داریم انسان های متعهد، متخصص و ایثارگر پرورش دهیم تا ضمن ایجاد احساس آرامش در صنعت خودرو، بتوانند تولیدات اقتصادی را عرضه کنند که ضمن قیمت مناسب و کیفیت خوب، به موقع تحویل مشتریان نیز شود.

در ادامه می‌توانید توضیحات کامل مدیرعامل سایپا در این خصوص را در ویدئوی اختصاصی پرشین خودرو، مشاهده کنید:

 



 

 

کد خبر 137364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha