خرید ماشین با ارز دیجیتال چگونه انجام می شود؟!

آیا خرید ماشین با ارز دیجیتال امکان‌پذیر است؟ اگر یک دهه پیش بود قطعاً پاسخ این سوال را باید منفی می‌دادیم اما امروز با پیشرفت رمزارزها و گسترش آن‌ها شرایط کمی متفاوت است.

به گزارش پرشین خودرو، امروز هر کسی می‌تواند با دسترسی به یک تلفن هوشمند یا کامپیوتر متصل به اینترنت به‌راحتی به یکی از صرافی‌های کریپتویی وصل شود و برای خودش ارز دیجیتال بخرد. پس با این مقدار از دسترسی چرا نباید از این دارایی‌ها برای انجام پرداختی‌های روزمره و حتی معاملاتمان استفاده کنیم؟ در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر این مورد را بررسی کنیم و بگوییم چگونه باید با ارز دیجیتال ماشین خرید!

خرید ماشین با ارز دیجیتال امکان پذیر است؟

ارزهای دیجیتال برای این به میان آمدند تا در نهایت زندگی را برای ما ساده‌تر کنند. با اینکه بسیاری از آن‌ها امروز تبدیل به یک دارایی برای سرمایه‌گذاری شده‌اند اما از ابتدا چنین هدفی را دنبال نمی‌کردند. برای نمونه، بیت کوین قصد داشت تبدیل به ارز شود که برای پرداخت‌های روزمره مورد استفاده قرار بگیرد.

بنابراین خرید ماشین با ارز دیجیتال رویایی است که بسیاری از خالقان کریپتو از ابتدا در ذهن می‌پروراندند. خرید ارز دیجیتال امروز پدیده قابل دسترسی است و هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد. خوشبختانه امروز بخشی از رویای آن‌ها محقق شده و در برخی از کشورها چنین اتفاقی بسیار مرسوم است. برای نمونه در کشورهایی مانند آمریکا، امارات متحده عربی و آلمان فروش خودرو با ارز دیجیتال امر شایعی است. البته برای این‌ کار نیز قوانین مختلف و خاصی وجود دارد که کشور به کشور متفاوت خواهد بود. به جز این کشورها در دیگر نقاط جهان چنین چیزی هنوز مرسوم نیست و در حد یک ایده باقی مانده است.

مزیت‌های استفاده از رمزارزها برای خرید خودرو

ممکن است برای شما این سوال به‌وجود بیاید که خرید ماشین با ارز دیجیتال چه مزیتی برای خریداران دارد که فیات ندارد؟ مسئله کمی پیچیده‌ای است و به ریشه‌های کریپتوکارنسی یا رمزارز برمی‌گردد. برای دادن پاسخی به این سوال باید ابتدا بررسی کنید که اصلاً چرا رمزارز متولد شد و می‌خواست چه دغدغه‌ای را برطرف کند.

رمزارز به میان آمد تا دخالت بانک‌ها کاهش پیدا کند و آینده پول بشر باشد. پولی که توسط خود مردم ارزشمند، کنترل و تولید می‌شود و در نهایت توسط خودشان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس خریداران با استفاده از ارز دیجیتال سعی در حفظ اطلاعات خود و جلوگیری از دخالت بانک در پرداخت را دارند. تراکنش با کریپتو سریع و امن است و می‌توان مقادیر زیادی از آن را به‌راحتی منتقل کرد. البته قوانین مختلف کشورها در زمینه با ارز دیجیتال کمی مسئله حریم خصوصی در کریپتو را خدشه‌دار کرده است.

خرید ماشین با ارز دیجیتال

کدام شرکت‌ها با ارز دیجیتال به کاربران خودرو می‌فروشند؟

شرکت‌های زیادی هستند که این محصول را از طریق ارز دیجیتال به ‌فروش می‌رسانند. در ادامه چند مورد از بهترین فروشگاه‌ها در این زمینه را به‌شما معرفی می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به‌دست بیاورید.

فروشگاه Crypto Emporium

این فروشگاه در سال 2018 تاسیس شد و همان‌طور که از نامش پیداست به‌صورت اختصاصی برای انجام معاملاتی با ارزهای دیجیتال پدید آمده است. خرید ماشین با ارز دیجیتال در این وبسایت امکان‌پذیر است و به‌غیر از خودرو محصولات لاکچری دیگری مانند جواهرات، املاک و ساعت‌های گران‌قیمت هم در این فروشگاه کریپتویی به‌فروش می‌رسند. این فروشگاه از زمان تاسیس تا به امروز تلاش‌هایی زیادی کرد تا نام خود را به‌عنوان یک فروشگاه پیشرو در زمینه رمزارز جا بیندازد و در انجام این کار موفق هم بود. در Crypto Emporium شما می‌توانید 45 برند خودرویی معروف و در سطح جهانی را ببینید که همگی با کریپتو قابل معامله هستند.

فروشگاه Carriage Auto Group

این وبسایت مخصوص کشور ایالات متحده است و خدمات خود را به شهروندان این کشور ارائه می‌دهد. اکثر برندهای امریکایی و ژاپنی در این فروشگاه حضور دارند و امکان خرید خودرو دست دوم با کریپتو نیز هست. نکته قابل‌توجه درباره این فروشگاه این است که شما می‌توانید خرید ماشین با ارز دیجیتال را تنها با رمزارز بیت کوین در این فروشگاه پیش ببرید.

فروشگاه Import Marques

این فروشگاه مخصوص خودروهای لوکس و برند است و خدمات خود را در کشور انگلستان ارائه می‌دهد. البته شعبه‌های مختلف این کشور در قاره‌های مختلف پخش شده‌اند و امکان استفاده از آن برای کشورهای زیادی وجود دارد.

فروشگاه کلکسیونی Mecum Auctions

اگر از طرفداران ماسل امریکایی و خودروهای کلکسیونی هستید فروشگاه حراجی Mecum Auctions امکان خرید چنین ماشین‌هایی با ارزدیجیتال را برای شما فراهم خواهد کرد. البته این حراجی در تاریخ 1988 تاسیس شد و قدمت بسیار زیادی دارد. اما با ورود بازار به سمت کریپتو و ارزهای دیجیتال امکان خرید با این دارایی را نیز برای کاربران خود مهیا کرد تا آن‌ها مشکلی از بابت شیوه پرداخت خود نداشته باشند.

معرفی شرکت‌های فروشنده خودرو با ارز دیجیتال

فروشگاه BITcars

این فروشگاه یکی دیگر از مقاصد خریداران برای خرید ماشین با ارز دیجیتال است. در این فروشگاه نیز شما می‌توانید با بیت کوین خرید انجام دهید و مدل‌های مختلفی از ماشین‌های روز دنیا هم در اختیارتان قرار دارد.

آیا خرید ماشین با ارز دیجیتال در ایران امکان‌پذیر است؟

خرید ماشین با ارز دیجیتال در ایران هنوز جا نیفتاده و مردم از ارز دیجیتال برای پرداخت‌های روزمره خود استفاده نمی‌کنند. در واقع زیرساخت لازم هم وجود ندارد.

البته نقش دولت در این زمینه را نمی‌توان در نظر نگرفت چون انجام چنین کاری به ‌لحاظ قانونی منع دارد و یکی از عوامل سدکننده مسیر همین موضوع است. با این‌حال گاهی دیده می‌شود که برخی از افراد قصد دارند به ‌صورت شخصی خودرو خود را با رمزارز معاوضه کنند و مشکلات قانونی آن را به جان بخرند. اما این‌که در ایران نهادی وجود داشته باشد که خودروهای جدید و نو بازار را با رمزارز به ‌صورت قانونی به‌ فروش برساند، هنوز وجود خارجی ندارد و به‌ نظر هم نمی‌رسد که دولت برای انجام چنین کاری برنامه مشخصی در دستور کار خود داشته باشد.

جمع‌بندی

خرید ماشین با ارز دیجیتال امروز دیگر یک رویا نیست و کشورهای زیادی آن را عملی کرده‌اند. بااین‌حال رخ‌دادن چنین امکانی در ایران هنوز کمی دور از ذهن است و به‌نظر نمی‌رسد که با روند قانون‌گذاری فعلی برای ارزهای دیجیتال چنین چیزی را شاهد باشیم. ارزهای دیجیتالی از ابتدا آمده بودند تا برای پرداخت‌های روزمره مورد استفاده قرار بگیرند و بخشی از زندگی معمولی مردم بشوند. با توسعه چنین برنامه‌هایی آن‌ها به هدف اولیه خود نزدیک خواهند شد. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از مطالب داخل این مقاله بیشترین استفاده را کرده باشید.

کد خبر 143783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha