آنچه از خودرو لادا وستا باید بدانید (+ فیلم مشخصات فنی لادا وستا)

خودرو لادا وستا در دو مدل لادا وستا اسپرت لاین و لادا وستا کراس، سرانجام رونمایی شد؛ در این مقاله هر آنچه از لادا وستا باید بدانید، آمده است. از مشخصات فنی لادا وستا تا طراحی ظاهری لادا وستا را در ویدئوی اختصاصی پرشین خودرو ببینید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروهای لادا در چهار مدل وارد ایران شد و قرار است در آینده نزدیک و پس از تعیین قیمت لادا، به بازار عرضه شود.

نیکا موتور که عرضه کننده خودرو لادا در ایران است، چهار خودرو لادا وستا، لادا وستا کراس، لادا گرنتا و لادا نیوا را برای عرضه در ایران در نظر گرفته است.

لادا وستا در دو مدل وستا اسپرت لاین که یک سدان با ظاهر اسپرت است و وستا کراس در سگمنت کراس در ماه‌های آینده راهی بازار می‌شود.

تصاویر خودرو لادا وستا و خودرو لادا وستا کراس را در گالری ذیل ورق بزنید:

مشخصات فنی لادا وستا در دو مدل سدان و کراس یکسان است و خودرو لادا وستا قرار است با موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۴۵ اسب بخاری و با گیربکس اتوماتیک CVT به ایران عرضه شود.

لادا وستا را باید کامل‌ترین خودرو لادا در ایران از نظر آپشن و امکانات بدانیم و طبیعات گران‌ترین خودرو لادا نیز همین دو مدل خواهد بود.

خودرو لادا وستا اسپرت سدانی ساب کامپکت در سبد محصولات این خودروساز روس بوده که از سال ۲۰۱۵ تا به امروز در حال تولید است. این خودرو از همان ابتدای عرضه به یکی از پرفروشترین خودروهای بازار روسیه تبدیل شد و در سال ۲۰۱۸ نیز پرفروش‌ترین خودرو در بازار روسیه شد. لادا وستا روی پلتفرم B/C این برند روس توسعه یافته و رنو در مراحل طراحی آن نقش ویژه ای داشته است.

خودرو لادا وستا در سال ۲۰۲۲ فیس لیفت شد و اکنون همین نسخه فیس لیفت شده در ایران رونمایی شده است. لادا وستا اسپرت سدانی در سگمنت B و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل ۴۴۱۰، ۱۷۶۴ و ۱۴۹۷ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۶۳۵ میلی متر است.

از جمله امکانات لادا وستا اسپرت می‌توان به نمایشگر لمسی ۷ اینچی مالتی مدیا، نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور، چهار کیسه ایمنی هوا، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمکی شروع حرکت در سربالایی، ریموت استارت، فرمان برقی، رینگ آلیاژی ۱۷ اینچی، استارت دکمه ای و … اشاره کرد.

خودرو لادا وستا SW کراس نسخه استیشن لیفت شده لادا وستا بوده که توسط نیکا موتور نماینده انحصاری لادا روسیه در ایران در نمایشگاه اوراسیا رونمایی شد.

خودرو لادا وستا کراس نخستین محصولی بوده که قرار است نیکا موتور از برند لادا به ایران عرضه کند. نسخه رونمایی شده از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر بهره می برد که قادر به تولید ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور بود. این نسخه به گیربکس ۵ دنده دستی مجهز بود. اما ظاهرا نیکا موتور قصد دارد این خودرو را با پیشرانه قدرتمندتر ۱۴۵ اسب بخاری با حجم ۱.۸ لیتر و با گیربکس اتوماتیک CVT به بازار عرضه کند.

در ویدئوی معرفی لادا وستا می‌توانید با دو مدل لادا در ایران آشنا شوید و نظرات خود را با ما در ادامه این مقاله مطرح کنید:

کد خبر 144120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha