هزینه میلیاردی خودروسازان تجاری دود شد / خودروسازان تجاری بدون بازدیدکننده در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب!

خودروسازان گروه کار و تجاری که حساب ویژه‌ای روی حضور در اتواکسپوتهران کرده بودند با جانمایی نامناسب و رفتن زیر چادر در فضای باز شهر آفتاب در کنار اطلاع‌رسانی نامناسب مجری برگزاری نمایشگاه، با غرفه‌هایی که بدون بازدید کننده مانده بود تبدیل به بزرگ‌ترین بازنده نمایشگاه خودرو شهر آفتاب شدند و هزینه میلیاردی اجاره غرفه و غرفه‌سازی، دود شد و به هوا رفت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نمایشگاه اتواکسپوتهران که در شهر آفتاب برگزار می‌شود نه تنها نتوانست از اعتبار این نمایشگاه دفاع کند بلکه با حواشی ایجاد شده، آنچه در دوره‌های قبل اندوخته شده بود را به باد داد.

از خلف وعده‌هایی مانند نصب ایستگاه شارژ خودروهای برقی و انجام تست درایو در حاشیه نمایشگاه که به دلیل تعیین تعرفه نجومی از سوی مجری برگزار نشد تا اختصاص فضای نامناسب به شرکت‌های واردکننده خودرو در مقابل اختصاص بهترین نقطه نمایشگاه به غرفه یک شرکت تبلیغاتی، از جمله حواشی نمایشگاه خودرو شهر آفتاب بود که نشان داد مجری برگزاری نمایشگاه خودرو توان برگزاری چنین رویداد مهمی در صنعت خودرو کشور را ندارد.

حواشی نمایشگاه خودرو شهر آفتاب به همین جا ختم نشد تا اتفاقاتی رخ دهد که خودروسازان گروه کار و تجاری را به بزرگ‌ترین بازنده نمایشگاه خودرو تبدیل کند.

از حواشی نمایشگاه خودرو شهر آفتاب، بیشتر بخوانید:

مدیرعامل یک شرکت تبلیغاتی در میان بزرگان صنعت خودرو و وزیر صمت!

داستان از این قرار است که بر اساس تصمیم مجری برگزاری نمایشگاه، خودروسازان تجاری به فضای باز شهر آفتاب منتقل می‌شوند. برخی خودروسازان با آگاهی از این تصمیم مجری از حضور در نمایشگاه انصراف می‌دهند اما برخی دیگر می‌مانند تا به متضرر بزرگ نمایشگاه خودرو تبدیل شوند.

جانمایی بسیار بد غرفه‌های خودروسازان تجاری و اطلاع‌رسانی ضعیف موجب می‌شود تا غرفه این خودروسازان از بازدیدکننده خالی بماند و موجب ناراحتی و اعتراض به مجری برگزاری شود که در دو ویدئوی کوتاه در پیج اینستاگرام پرشین خودرو " اینجا و اینجا " به آن پرداختیم.

در همین راستا یکی از شرکت‌های تجاری با ارسال متنی به پایگاه خبری پرشین خودرو به این موضوع واکنش نشان داد که در ادامه می‌خوانید:

"ماجرای آشفتگی و بی‌نظمی در برگزاری نمایشگاههای شهر آفتاب، مخصوصا نمایشگاه خودرو تهران به عنوان مهمترین نمایشگاه در تقویم سالانه شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب موضوع جدیدی نیست. این آشفتگی هر سال و مستقل از مجری برگزار کننده، در پشت پرده برگزاری و به ویژه در همکاری با شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه دیده و شنیده می‌شد اما امسال با کنترل برگزاری از سوی شرکت ایران نوین و به خصوص همکاری با دو تن از فعالان مطرح حوزه خودرو و خبر در سمت‌های رده بالای ستاد برگزاری، امید بر بهبود شرایط برگزاری در مقایسه با سال‌های پیش بود. این امید اما با استعفای ناگهانی این دو فعال حوزه خبر و خودرو از سمت خود در ستاد برگزاری، آن هم تنها چند روز مانده به افتتاحیه نمایشگاه، خبر از بروز تنش و بی‌نظمی در فعالیت‌های شرکت ایران نوین داشت.

در نتیجه بسیاری از شرکت‌های مطرح مخصوصا در حوزه خودروهای تجاری به دلیل عدم دسترسی به فضای مناسب از حضور در این نمایشگاه سر باز زدند. شرکت‌های خودروساز تجاری به دلیل نیاز طبیعی به فضای بزرگ به منظور نمایش و رونمایی از محصولات، در زمینه انتخاب فضای اختصاص یافته به آنها بسیار حساس هستند اما شرکت مجری و برگزار کننده نمایشگاه امسال یعنی شرکت ایران نوین به صورت نزولی پیشنهاد غرفه برای شرکت‌های تجاری را از سالن‌های اصلی به چادرهای جانبی و فضای باز تغییر داد.

با در نظر گرفتن این نکته که نمایشگاه خودرو تهران سال جاری در سردترین روزهای فصل زمستان برگزار شده است، این مهم با نارضایتی شدید شرکت‌های خودروساز همراه شد چرا که شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب در سالن‌های چادری و فضای باز فاقد هرگونه تجهیزات و تمهیدات تامین کننده آسایش شرکت کنندگان برای فصل گرم و سرد سال است.

 این موضوع موجب جلوگیری از بازدید عموم مردم از سالن‌های چادری و فضای باز شد که خدشه مستقیم به کیفیت برگزاری و اعتبار شرکت‌ها می‌زند. از این رو جای تعجب ندارد که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی معتبر مخصوصا در کلاس خودروهای تجاری از حضور در نمایشگاه امسال انصراف دادند. نکته مهم اما اختصاص یافتن سالن‌های اصلی به برخی از برندهای تجاری محدود است که مشخص نیست بر اساس چه فاکتور و چه شرایطی انجام گرفته است.

عدم حضور و انصراف شرکت‌های خودروسازی مطرح از حضور در این نمایشگاه نه به معنای عدم توانایی یا در اختیار نداشتن محصول جدید برای عرضه و رونمایی بلکه به دلیل سبک مدیریت پرحاشیه شرکت ایران نوین، تقسیم ناعادلانه فضا از سوی ستاد برگزاری و همچنین عدم تجهیز شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب به تمهیدات کافی برای تامین آسایش شرکت کنندگان در این فصل سرد از سال است که حاصل آن چیزی جز خلا محسوس در حضور متنوع شرکت‌های تجاری‌ساز، اعتراض رسانه‌های تخصصی حوزه خودرو و به‌خصوص شرکت‌های حاضر در فضای خارجی و چادرهای جانبی نیست.

رفتارهای غیرحرفه‌ای اینچنینی ضمن به نمایش گذاشتن خلا تجربه و سیاست مناسب از سوی برگزار کننده، موجب عدم بروز توانایی شرکت‌ها و ایجاد یک فضای ناسالم و ناعادلانه در میان آنها می‌شود و ممکن است در نگاه مخاطب عام به اشتباه با تعابیر نامناسب و خارج از شان شرکت‌های غایب همراه شود که از نگاه بازاریابی و اعتباری نتیجه‌ای منفی برای خودروساز به بار خواهد آورد."

آنچه خواندید حرف دل بسیاری از شرکت‌های خودروساز سبک و سنگین از نحوه برگزاری نمایشگاه اتواکسپو تهران است که از مدل برگزاری یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های خودرو در کشور ناراضی هستند.

کد خبر 144559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha