افزایش 48 درصدی تولیدات سایپا پرس

پرشین خودرو: مدیرعامل شركت سایپا پرس گفت: در سال 1393 نسبت به سال قبل از آن شاهد رشد 43 درصدی در كلیه محصولات تولیدی این شركت بوده ایم.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمدعلی جبرئیلی، مدیرعامل شركت سایپا پرس در گفت و گویی با تحلیل و پایش گزارش های عملكردی واحدهای سازمانی این شركت در سال 1393 اظهار داشت: در سال93،كل تولید معادل شده (SEP) مقایسه با سال قبل آن 257 درصد رشد را نشان می دهد كه روندها حاكی از افزایش48 درصد كل محصولات تولیدی در سال 93 نسبت به سال 92 می باشد و بیانگر خروج از بحران و ركود تولید است.
همچنین آمار تولید به تفكیك هر گروه محصول بدین شرح است: در گروه قطعات تولیدی پرسكاری و برشكاری 103درصد افزایش و در گروه قطعات تولیدی مجموعه سازی92 درصد رشد محقق شده است.
مدیرعامل شركت سایپا پرس گفت: با توجه به كنترل و برنامه ریزی دقیق و تحلیلی در شاخص عملكردی میزان افزایش برنامه ای 44 درصدی در سال 93 نسبت به سال قبل از آن را شاهد بوده ایم كه میزان تولید واقعی با توجه به افزایش 37 درصدی نسبت به سال 92 محقق شده و پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از 85 درصد از برنامه كلان شركت را پوشش دهیم.
جبرئیلی یادآور شد: از دیگر اقدامات مهم در سال 93 انتقال قالب های تولیدی از پیمانكار به داخل شركت با رویكرد اولاً جذب حداكثری میزان تولید توسط این شركت برای افزایش راندمان تولیدی و دوماً افزایش نمرات كیفی مطلوب برای قطعات در جهت افزایش شاخص رضایتمندی مشتریان و ارتقای سطح كیفی محصولات گروه خودروسازی سایپا بوده است.
همچنین در حوزه تامین ورق های خارجی نزدیك به 20 درصد از اوراق خارجی با كمك و توانمندی های مدیران، كارشناسان و متخصصان شركت از ورق های تولید داخل استفاده نموده ایم كه این امر در راستای حمایت از تولید ملی، جلوگیری از خروج ارز از كشور، تورم ناشی از آن و افزایش اشتغال در كشور بسیار ارزنده و ارزشمند بوده است.
وی افزود: در زمینه تولید و برنامه ریزی و لجستیك با اجرای پروژه هایی همانند SMED شاهد افزایش بهره وری مطلوبی در كلیه حوزه های تولیدی در سال 93 روبرو بوده ایم و مقدار MRP كل با رشدی فزاینده به میزان 99 درصد رسیده است.
همچنین درصد توقفات كل خطوط پرسكاری نیز با كاهشی قابل توجه معادل 14درصد به دلیل تعمیر و نگهداری موثر و تامین به موقع مواد اولیه داخلی و خارجی مواجه بوده است.
جبرئیلی ادامه داد: در حوزه منابع انسانی نیز اقدامات جدیدی درخصوص نگهداشت، توسعه و ارتقای كاركنان در سال 93 انجام شد و در راستای تحقق اهداف كلان سازمان با روند كاهشی در نرخ خروج پرسنل از سازمان به میزان54 درصد مواجه بوده ایم.
مدیرعامل شركت سایپا پرس همچنین به شاخص رضایت مشتری در سال جاری اشاره كرد و گفت: شاخص سطح رضایت مشتری در سال جاری 82 درصد بوده كه این مقدار نسبت به سال گذشته 2 درصد بهبود داشته است.
وی اضافه كرد: در حوزه انرژی كاهش 35 درصدی SEC كل نسبت به مدت مشابه در سال قبل از اقدامات ارزنده در این حوزه بوده است.همچنین میانگین این مقدار در سال جاری 1.453كیلووات بوده است.
جبرئیلی گفت: در حوزه فروش محصولات تولیدی ، مقدار فروش متعاقب حسابرسی های مالی و عملیاتی شركت نهایی خواهد شد لیكن پیش بینی می شود میزان فروش باتوجه به بودجه عملیاتی سال گذشته محقق شده باشد.

چشم انداز سال 1394
مدیرعامل شركت سایپا پرس در بخش دیگری از این گفت و گو به تشریح چشم انداز شركت سایپا پرس در سال 1394 پرداخت و تصریح كرد: باتوجه به انعقاد قراردادهای جدید شركت سایپا با خودروسازان خارجی مبنی بر تولید خودروهای نوین در گروه خودرو سازی سایپا،شكی نیست كه تبعات مثبت این سیاست گذاری منجر به افزایش نرخ تولید در شركت سایپاپرس و ورود قالب های جدید خواهد شد.لذا امید است در سال 94 شاهد تولید بیشتر و درنتیجه سودآوری بیشتر در شركت سایپاپرس باشیم.
جبرئیلی در پایان یادآور شد: تلاش همكاران شركت سایپاپرس در سالی كه بنام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شد،بر این اصل استوار بود تا با حفظ و بهبود كیفیت و كاهش هزینه (مهندسی ارزش) محصولات تولیدی پرسی گروه خودروسازی سایپا، عضوی موثر در گروه خودروسازی سایپا و در تولید كشور بشمار آییم و در جهت اعتلای نام این صنعت خودرویی كشور گامی بزرگ برداریم.

کد خبر 45294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha