نقل مکان خط تولید MG3 از اروپا به آسیا

پرشین خودرو: تولید کننده انگلیسی MG قصد دارد خط تولید هاچ بک 5 درب خود، یعنی MG3 را در "لونگبریج" انگلستان متوقف کند و به جای آن در کشور چین به تولید و مونتاژ آن بپردازد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این جابجایی تصمیمی است که کمپانی مادر "سایک موتور" چین گرفته است و در این میان ممکن است حداقل 25 نفر در انگلستان بیکار، ولی بجای آن 25 نفر در چین صاحب شغل شوند.


در حال حاضر، هاچ بک MG3 تنها مدل از این برند است که در انگلستان تولید می‌شود، ولی قرار است از پایان سال جاری میلادی خط تولید این برند هم به کشور چین منتقل شود. کمپانی سایک موتور دلیل این جابجایی را افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه‌هایی اولیه عنوان کرده است که در نهایت بر قیمت پایانی تاثیر می‌گذارد.


در این خصوص هم "اندی پالمر" مدیر عامل شرکت استون مارتین بابت توقف تولید MG3 در انگلستان و انتقال خط تولید آن به کشور چین عمیقا ابراز تاسف کرده است.


تقریبا در سال 2007 میلادی بود که کمپانی خودروسازی سایک موتور چین اقدام به خرید بخش قابل توجهی از سهام این برند خودروسازی بریتانیایی کرد و در ادامه فعالیت خود، هاچ بک MG3 را به طور رسمی در نمایشگاه شانگهای چین 2014 با هیاهوی بسیار زیاد معرفی کرد و سپس خط تولید آن را در انگلستان کلید زد.


اما حالا پس از 2 سال تولید این هاچ بک در انگلستان، تصمیم گرفته شده خط تولید MG3 برای کاهش هزینه‌های اولیه به کشور چین منتقل شود.


گفتنی است که سایت تولیدی MG در لونگبریج انگلستان، تنها کار مونتاژ نهایی MG3 را انجام می‌دهد. یعنی اینکه با ارسال قطعاتی محدود همچون موتور، جعبه دنده، سیستم تعلیق جلو و چراغ‌های روشنایی جلو کار مونتاژ MG3 به پایان می‌رسد.









 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 60545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha