شاسی بلند EQ مرسدس نگاه تماشاگران پاریس را دزدید

پرشین خودرو: گروه بین الملل

به گزارش «پرشین خودرو»، در هیاهوی پرده برداری از رودستر اسپرت مرسدس بنز یعنی AMG GT C و نمایش عمومی آن بر روی سکوی نمایشگاه بین المللی پاریس، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز به طور کاملا غافلگیرانه از یک شاسی بلند کانسپت رونمایی کرد که باعث شد توجه تمامی حضار در سالن نمایشگاه به شاسی بلند جدید مرسدس بنز معطوف شود.


EQ نامیست که مرسدس بنز برای شاسی بلند خوش سیمای خود انتخاب کرده و با یک سیستم رانشی تمام الکتریکی در نمایشگاه بین المللی پاریس 2016 حضور پیدا کرده است. به عنوان یک خودروی مفهومی، شاسی بلند EQ بر روی چهار عدد رینگ بسیار بزرگ 21 اینچی توسعه پیدا کرده است که اگر به مرحله نهایی نزدیک شود، قطعا رینگ و لاستیک‌های آن کوچک‌تر از آن چیزی خواهد شد که در حال حاضر شاهد آن هستید.


باتوجه به شایعات منتشر شده پیرامون EQ و همچنین اشارات ریزی که شرکت سازنده در وصف این ماشین داشته است، به نظر می‌رسد مرسدس بنز قصد دارد در سال‌های آینده از این محصول به عنوان دنباله روی شاسی بلندهای GLC استفاده کند، ولی با یک طراحی کاملا پیشرفته و چشم نواز در کنار سیستم محرکی عاری از هرگونه آلایندگی که پیشاپیش می‌توان موفقیت آن را در بازار تضمین کرد.


با ورود به جزییات فنی این محصول، به یک سیستم محرک الکتریکی متشکل از 2 موتور قدرتمند بر خواهیم خورد که یکی از آنان بر روی محور جلو و دیگری هم بر روی محور عقب نصب می‌شود تا تشکیل دهنده یک شاسی بلند تمام چرخ محرک باشند. خروجی ترکیبی این سیستم محرک نیز حدودا 400 اسب بخار در کنار گشتاور 700 نیوتن متری عنوان شده که می‌تواند شتابی کمتر از 5 ثانیه برای خودرو داشته باشد.


باتری‌های تامین کننده انرژی ماشین هم در کف خودرو جاسازی شده‌اند که تنها با یکبار شارژ کامل آنان می‌توان مسافتی حدودا 500 کیلومتری را طی کرد. ظرفیت باتری‌های مجموعه نیز 300 کیلووات عنوان شده که براساس ادعای مرسدس بنز می‌توان با استفاده از شارژر سریع، تنها در عرض 5 دقیقه انرژی لازم را برای پیمایش 100 کیلومتر وارد باتری‌ها کرد.






 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha