هر خودرویی که در امریکا تولید شود امریکایی است؟!

پرشین خودرو: چندی است که به بهانه منع ورود خودروهای امریکایی، محصولات سایر برندهای جهان به بهانه تولید در آمریکا، با مشکل شماره گذاری البته آن هم بدون هیچ بخشنامه و مجوزی رو به رو شده است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، کوروش مرشد سلوک نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو، تناقضات موجود در مورد خودروهای آمریکایی را بسیار دانست و افزود: در حال حاضر برخی از کالاهایی که امتیازش آمریکایی است اما در کشور دیگری تولید می شود را از این قانون استثنا کرده اند و واردات این نوع کالاها و قطعات آزاد است.

وی ادامه داد: اما همان اگر یک برند غیر آمریکایی در آمریکا تولید شود، منع واردات دارد و این همان تناقضی است که در حال حاضر مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

مرشد سلوک تفسیر اشتباه از یک تصمیم درست را دلیل این تناقض دانست و افزود: حاکمیت یک تصمیم درست را اعلام کرد و همگان به این تصمیم احترام می گذاریم اما متاسفانه سازمان های مجری مفهوم این تصمیم و روح این اعلام را اشتباه تفسیر کردند و مشکل به جای حل شدن، توسعه یافت.

نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو با اشتباه خواندن جلوگیری از خودروهای برندهای غیر آمریکایی به بهانه تولید در آمریکا، تصریح کرد: حاکمیت با توجه به شرایط سیاسی تصمیمی اتخاذ کرده است که قابل احترام است اما؛ وقتی می خواهیم این تصمیم را در قالب دستورالعمل ارائه دهیم تفسیر اشتباه می کنیم.

 

وی افزود: واردات محصولاتی که صاحب امتیاز آن آمریکا بوده و در آن کشور تولید می شود باید ممنوع باشد و این یک فرمول قابل قبول است اما؛ وقتی ما محصولی داریم که صاحب امتیاز آن کشور دیگری است و تحت لیسانس کشوری غیر از آمریکا صرفا در منطقه جغرافیایی ایالات متحده تولید می شود نباید این تصمیم را به آن تعمیم داد.

 

مرشد سلوک خاطرنشان کرد: در قرن بیست و یکم بسیاری از کمپانی های بزرگ محدود به جغرافیای کشور خودشان نیستند و تولید خود را در سایر کشورهای دنبال می کنند و این اتفاق نیز به دو دلیل قیمت تمام شده کالا و بحث نفوذ به بازار آن منطقه می افتد بنابراین برخوردی که در حال حاضر با خودروهای برندهای غیر آمریکایی تولید شده در خاک آمریکا می شود صرفا یک تفسیر اشتباه است.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 62346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha