کد خبر 67753
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
نخستین جایگاه CNG جزایر كشور در قشم افتتاح شد

پ‌رشین خودرو: نخستین جایگاهCNG جزایر کشور با مشاركت شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان و شهرداری درگهان در قشم احداث و افتتاح شد.

ب‌ه گزارش پرشین خودرو، رئیس شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه قشم ، گفت: جایگاه مذكور در زمینی به مساحت هزار و 500 مترمربع ساخته و دارای ظرفیت اسمی هزار و 500 مترمکعب با سه دیسپنسر و شش نازل است که برای ساخت آن بالغ‌بر 40 میلیارد ریال هزینه شده است.

حسن سالاری با بیان اینکه این میزان اعتبار شامل 10 میلیارد ریال هزینه ساخت ابنیه و 30 میلیارد ریال تجهیزات در زمینی كه توسط شهرداری درگهان برای ساخت جایگاه سوخت CNG تخصیص داده‌ شده، احداث‌ شده است، افزود: با احداث این جایگاه، امكان سوخت‌رسانی به قریب به دو هزار خودرو دوگانه‌سوز فراهم‌شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید درزمینهٔ كاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، خاطرنشان کرد: احداث جایگاه‌های CNG با مشاركت شهرداری‌ها یا نیروهای مسلح در دستور كار وزارت محترم نفت قرار گرفت كه با اجرای این طرح، دولت با احداث جایگاه CNGدرگهان، تعداد جایگاه‌های احداث‌شده از سال 92 تاكنون به 9 باب رسیده كه مجموع جایگاه‌های سوخت پاك استان را به ١٩ باب افزایش داده است.

سالاری بابیان اینكه در صورت همكاری مدیریت محترم سازمان منطقه آزاد و مشاركت شهرداری‌های تابعه شهرستان و بخش خصوصی، این شركت آمادگی احداث جایگاه‌های جدید CNG در مسیر قشم درگهان حدفاصل میدان علم و صنعت تا میدان استقلال، جاده قشم لافت و روستای رمكان را خواهد داشت، اعلام کرد: اقدامات اولیه برای احداث یك باب جایگاه دیگر با مشاركت شهرداری درگهان نیز در دستور كار این شركت قرار دارد كه زمان آغاز پروژه ساخت و بهره‌برداری از آن منوط به همكاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی است تا از بروز تأخیرهایی كه در راه‌اندازی جایگاه مذكور پیش‌آمده، جلوگیری شود.

رئیس شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه قشم ضمن قدردانی از زحمات مدیریت شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان، فرماندار و معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قشم و رئیس امور جایگاه‌های CNGاستان که تهیه تجهیزات، اخذ انشعاب برق و گاز را بررسی و رفع می‌کردند، قدردانی‌و از شهردار درگهان بابت واگذاری زمین مناسب برای احداث این جایگاه تشکر کرد.

ایسنا

کد خبر 67753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha