لزوم بستن کمربند ایمنی سرنشینان عقب خودرو

پرشین خودرو: فرمانده پلیس راه البرز، بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو درجاده ها را ضروری دانست و گفت : علاوه بر سرنشینان جلو خودروی باید سرنشینان عقب خودروها نیزکمربند ببندند.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ رضا گودرزی  افزود: متاسفانه برخی رانندگان براین تصورهستند که بستن کمربند ایمنی فقط برای سرنشینان جلوی خودرو است که بارها براثر تصادف سرنشینان عقب خودرو یا به جلو پرتاب یا دچار قطع نخاع شده اند.
وی اضافه کرد: چنانچه سرنشینان خودرویی کمربند ایمنی نبسته باشند طبق قانون 600 هزارریال جریمه خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد که با توجه به اوج سفرهای تابستانی امیدواریم رانندگان سفری ایمن و بدون هیچ حادثه ای داشته باشند که این مهم متضمن همکاری با پلیس و رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی است .
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات درجاده کرج -چالوس از سرعت زیاد ، سبقت و انحراف به چپ و درمحدوده آزادراهی واژگونی و خواب آلودگی است و رانندگان باید دقت بیشتری داشته باشند .
وی تاکید کرد:رانندگان هنگام سفر ازعجله وشتاب خودداری کرده و موقع خستگی و خواب آلودگی ازادامه رانندگی اجتناب کنند.

وی بیان کرد: مسافران همچنین هنگام سفر ازوضعیت ترافیکی راه ها مطلع و از پر بودن باک بنزین خود اطمینان داشته باشند.
گودرزی گفت: مسافران درجاده ها چنانچه قصد توقف دارند از مکان هایی که تابلوهای ممنوع نصب شده توقف نکنند و موقع رانندگی نیز به هیچ وجه ازشانه خاکی عبورنکرده چرا که باعث افزایش ترافیک می شود.
وی افزود: با توجه به شرایط ویژه استان البرز که شاهراه ارتباطی 14 استان کشور است می طلبد آمادگی لازم برای سفرهای امن صورت گیرد.
وی اضافه کرد: درطرح تابستانی امسال بیش از80 تیم پلیس دررده های مختلف خودرویی ، موتوری و پاس پیاده مسئولیت روانسازی ترافیک و کنترل ترافیکی را برعهده دارند.
وی گفت : علاوه بر نظارت های پلیس، دوربین های الکترونیکی ثبت تخلف در محورهای آزادراهی و جاده کرج -چالوس هرگونه تخلفات حادثه ساز سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ که باعث بسیاری از تصادفات یا انسدادها می شود را کنترل خواهد کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: مسافران درصورت نیاز می توانند باشماره تلفن 88255555تماس حاصل نمایند.
استان البرز یکهزار و 500 کیلومترآزاد راه ، بزرگراه و راه اصلی و فرعی دارد و 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.

کد خبر 78652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha