«پولستار» با قدرت 600 اسب بخاری معرفی شد+جزئیات

پرشین خودرو: تنها چند دقیقه پس از انتشار پیش نمایش پایانی، پولستار اولین ماشین خود را به طور رسمی رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، یک خودروی پرزرق و برق کوپه تحت عنوان "پولستار 1" که برای ساخت آن از طرح کانسپت "ولوو کانسپت کوپه" متعلق به سال 2013 میلادی الگوبرداری شده است تا حالا با استفاده از پلتفرم SPA که شرکت خودروسازی ولوو با آن به تولید محصولات بزرگ سری 90 خود و یا حتی XC60 جدید پرداخته است، اولین محصول کوپه "پولستار" تولید شود.
شاید این سوال برایتان بوجود بیاید که شرکت خودروسازی ولوو این وسط چه نقشی دارد، پس در این صورت بد نیست بدانید که پیش از این محصولات "پولستار" به عنوان زیرمجموعه‌های ویژه شرکت خودروسازی "ولوو" طراحی و ساخته می‌شد، اما حالا کمپانی خودروسازی ولوو همانند هیوندای که بخش "جنسیس" خود را مستقل کرده است و یا شرکت خودروسازی سیتروئن که بخش DS را تبدیل به یک خودروساز مستقل کرد، حالا کمپانی خودروسازی ولوو نیز تصمیم گرفته است تا بخش "پولستار" خود را تبدیل به یک خودروساز مستقل کند که اولین محصول آن یک پروژه مشترک میان "ولوو" و "پولستار" تحت عنوان "پولستار 1" بوده است.
این خودرو بیشتر به خودروی ولوو S90 سدان شباهت دارد، بویژه اگر شرکت سازنده قصد تولید یک نسخه چهار درب از این اتومبیل را داشته باشد، آنوقت دیگر اشتراکات آن با خودروی S90 چندین برابر می‌شود. با این وجود، خودروی جدید "پولستار 1" در واقع یک اتومبیل هیبریدی به شمار می‌آید که مجموع قدرت تولید شده از سیستم محرک آن چیزی معادل 600 اسب بخار در کنار 1000 نیوتن متر گشتاور بوده است.
جزییات این سیستم محرک و یا حتی باتری‌های بکار رفته در این سیستم محرک هنوز ناشناخته هستند، اما شرکت سازنده ادعا می‌کند که با تکیه بر انرژی الکتریکی اتومبیل و بدون استفاده از پیشرانه درون سوز، می‌توان حدود 150 کیلومتر رانندگی کرد که در نوع خود خارق العاده بوده و بیشترین برد حرکتی برای یک اتومبیل کوپه اسپرت هیبریدی به شمار می‌رود که تاکنون معرفی شده است. در ساختار این خودرو از فیبرکربن استفاده شده است که همین موضوع باعث کاهش وزن اتومبیل شده و همچنین عملکرد آن را نسبت به سایر اتومبیل‌های موجود در بازار حدود 45 درصد بهبود بخشیده است.
پنهان کاری "ولوو" و "پولستار" به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا این شرکت اطلاعات دقیقی هم از عملکرد این سیستم محرک ارائه نکرده است، اما باتوجه به شایعاتی که بدست آمده، می‌توان انتظار پیشرانه T8 ولوو S9 را بر روی این اتومبیل داشت که بر روی ولوو S90 یک شتاب صفر تا صد 5.2 ثانیه و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت به همراه داشته است، حال آنکه خودروی جدید "پولستار 1" حدود 200 اسب بخار قدرت بیشتر و همچنین 360 نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به خودروی سدان ولوو S90 دارد که قطعا عملکردی بهتر را به همراه خواهد داشت.
در پایان هم گفته می‌شود که تا اواسط سال 2019 میلادی، یک کارخانه اختصاصی برای نام تجاری جدید ولوو در شهر "چنگدو" چین راه اندازی خواهد که مراحل ساخت اولیه آن در اواسط سال 2018 میلادی به پایان رسیده است. هرچند شرکت سازنده اعلام کرده است که در سال 2019 میلادی، قصد دارد یک نسخه کوچک‌تر از محصولات خود تحت عنوان "پولستار 2" تولید کند که با استفاده از یک سیستم محرک تمام الکتریکی، رقیبی جدی برای تسلا مدل 3 خواهد بود. برنامه ریزی این شرکت برای ساخت یک خودروی شاسی بلند نیز با نام "پولستار 3" دنبال خواهد شد.

کد خبر 82625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha